Всички марки в състава на групата са увеличили доставките си през първите десет месеца
Volkswagen обяви, че продажбите на групата са се увеличили с 3% през октомври до 842 700 благодарение на доброто търсене в Западна Европа и Китай, което пък компенсира свиването на новите регистрации в САЩ и Южна Америка.
Данните за продажбите за десетте месеца на групата сочат рекордните 8,24 милиона реализирани нови автомобила, което представлява ръст от 5%.
„От началото на годината досега Volkswagen Group изпреварва пазара като цяло. Това е благоприятно развитие в светлината на ситуацията на пазара в някои региони, което е още по-предизвикателно”, каза Кристиан Клингер, шеф по продажбите на групата.
Доставките през десетте месеца в Западна Европа са нараснали с 8% до 1,68 милиона автомобила , продажбите в Германия са скочили с 6% на 1,02 млн. единици. В Централна и Източна Европа продажбите са се повишили с 2% до 535 200 единици, като най-големият пазар в региона - Русия, отбелязва спад от 13% до 217 600 през октомври.
В Китай, най-големият пазар на автомобилния производител, продажбите са скочили с 14% до 3,03 млн. единици.
Доставките в САЩ са паднали с 4% до 489 100 автомобила. В Южна Америка спадът на продажбите е с 20% до 604 100 и с 16 % до 470 700 единици в Бразилия.
Всички автомобилни марки на групата са увеличили продажбите си през първите десет месеца. Обемът на основната марка VW е увеличен с 3% до 5,08 милиона, докато доставките на Audi са скочили с 10% до 1,44 млн. през същия период. Продажбите на Porsche са нараснали с 14% до 151 500, а доставките на Skoda са отишли нагоре с 13% до 865 100.
Доставките на испанската марка Seat са нараснали с 11% до 326 000 автомобила през август.