По Великден имаше повече почивни в сравнение с март и бе намалено времето за пазаруване
Новите регистрации на леки автомобили в Европа през април паднаха с 6,8%, след като по Великден имаше повече почивни в сравнение с март и така бе намалено времето на купувачите за пазаруване, докато продажбите на нови коли в Обединеното кралство бяха засегнати от данъчни промени.
Най-малко с два дни по-малко за продажби в сравнение с година по-рано, регистрациите в цялата индустрия спаднаха на 1,23 млн. единици на пазарите на ЕС и ЕАСТ през миналия месец, съобщи индустриалната асоциация ACEA във вторник.
Спадът в продажбите през април, първият месечен спад през тази година, ограничи четиримесечното увеличение до 4,5% или 5,49 милиона автомобила, посочват от ACEA.
Продажбите на Volkswagen Group спаднаха с 9%, а пазарният дял на 12-те марки в състава на концерна стигна до 24,8% от 25,4% година по-рано. Търсенето на автомобили от марката VW намаляха с 14%, докато продажбите на Audi слязоха с 10%, а Skoda 5,4% и Porsche със 17%. Скок отбелязват продажбите на новия SUV Ateca, благодарение на което испанската марка Seat отчита ръст от 15%.
Новите регистрации на PSA Group се понижиха с 6,7%, като продажбите на Peugeot спаднаха с 4,2%, на Citroen с 6,2% и на DS с 45%.
Френският конкурент Renault регистрира спад от 2,9%.
Продажбите на Ford в региона спаднаха с 12%, докато европейските марки Opel и Vauxhall, които General Motors продаде на PSA, отбелязват спад от 13%.
Fiat Chrysler Automobiles се представи по-добре от повечето големи конкуренти, като продажбите на концерна се понижиха само с половин процент, като ръст о 52% отбелязват регистрациите на Alfa Romeo след лансирането на кросоувъра Stelvio, което компенсира спада от 2% в продажбите на марката Fiat и спада с 8% на Jeep.
Toyota и Kia са единствените по-големи марки с увеличение на продажби. Обемът на марката Toyota е нараснал с 5,4%, като компенсирайки спада от 5,7% на продажбите на Lexus. Регистрациите на Kia се увеличиха с 8,1%. Сред другите азиатски марки, продажбите на Hyundai намаляха с 10%, а регистрациите на Nissan паднаха с 14%.
В Германия и Великобритания спад
Основната причина за спада на европейските продажби се дължи на спада на търсенето на двата най-големи пазари в региона, Германия и Великобритания регистрират спад от 8% и 20%, показват данните на ACEA.
Сред големите пазари само Испания отбеляза ръст на продажбите, като отчита увеличение 1,1%, докато регистрациите във Франция и Италия спаднаха съответно с 6% и 4,6%.
Продажбите в Обединеното кралство паднаха след влизането в сила на нов акциз за превозни средства от 1 април. Това би могло да създаде условия за по-нататъшни спадове в търсенето на фона на подготовката на Великобритания за излизане от Европейския съюз, включително спад и на паунда.