Рекордният спад сде дължи на въвеждането на новия режим за тестване на вредните емисии
Volkswagen Group, Fiat Chrysler Automobiles и Renault са едни от най-големите губещи, тъй като продажбите на нови автомобили в Европа паднаха с 23% през септември след въвеждането на новия режим на тестване на вредните емисии.
Новите регистрации паднаха до 1,12 млн. автомобила в страните от Европейския съюз и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ) миналия месец при 1,47 млн. единици през септември 2017 г., съобщава Асоциацията на европейските производители (ACEA).
Новата световна хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили (WLTP) стана задължителна от 1 септември, като принуди някои производители като Volkswagen да спрат доставките на някои модели, които все още не са сертифицирани в съответствие с новите изисквания.
VW, Renault и Fiat Chrysler бяха сред печелившите с рекорден ръст на продажбите през август, тъй като производителите увеличиха отстъпките и регистрациите на собствените си автомобили, за да бъдат продадени като почти нови на пазара на употребявани автомобили.
Лидерът на пазара Volkswagen Group отбеляза спад от 48% през миналия месец, като намаляването на новитe продажби от 52% е при марката VW, I 67% при марката pа спортни автомобил Porsche и с 60% на Audi.
Концернът PSA, вторият по големина автомобилен производител в Европа, отчете спад от 8%, при Peugeot с 4,6% и с 3,6% m,r Citroen. При Opel / Vauxhall, който PSA купи миналата година от General Motors, спадът е 12%.
Продажбите на Renault Group спаднаха с 27%, засегнати от спада от 32% при Renault и 15% при Dacia.
Намаляването на продажбите на Fiat Chrysler Automobiles е с 31%, като регистрациите на Fiat паднаха с 33% и с 59% при Alfa Romeo. Продажбите на Jeep отбелязват спад със 7,3%.
Регистрациите на Ford намаляха с 14%.
Сред азиатските марки на масовия пазар продажбите на Toyota отбелязва спад от 1,2%, докато Hyundai паднаха с 10%, а количеството на новите регистрации на Nissan намаля с 44%.
Сред премиум марките продажбите на BMW паднаха със 7,4%, докато конкурентът Mercedes-Benz регистрира спад от 12%.
Победители през миналия месец са Jaguar, чиито продажби скочиха с 38%, Kia с 4,3% и Volvo - с 3,1%.