Отстъпките на автомобилните производители и дилърите доведоха до ръст на пазара
Продажбите на нови автомобили в Италия нараснаха с 3,4% до 177 822 единици през януари, показват данните на италианското министерство на транспорта.
Увеличението се дължи на наличието на един допълнителен ден за продажби в сравнение със същия месец на предходната година. На годишна база новите регистрации в Италия са паднали с 1,3%, според анализаторите от агенция Evercore ISI.
Една четвърт от продажбите през миналия месец, или около 45 000 бройки, са били реализирани в последния ден на месеца, според изследователската компания Dataforce. По-голямата част от това количество се дължи на самостоятелните регистрации от автомобилните производители и дилърите, сочат данните на Dataforce.
"Отстъпките на автомобилните производители и дилърите също помогнаха за ръст на продажбите", заявиха от италианската асоциация на вносителите на автомобили - UNRAE. Отделно, организацията прогнозира, че продажбите за цялата година ще нараснат с +1.3% до 1 995 000 единици.
"Положителните макроикономически показатели ще стимулират търсенето, но ръстът ще бъде ограничен от нуждата на производителите на автомобили и дилърите да изчистят големите складови наличности от собствени автомобили," посочиха от UNREE. Dataforce също така прогнозира, че продажбите в Италия през 2018 г. ще бъдат малко под 2 млн. броя
Марките, лидери на пазара
Продажбите на Fiat Chrysler Automobiles нараснаха с 0,5% въпреки спада от 8% на марката Fiat. Общите продажби на FCA нараснаха благодарение на увеличените нови регистрации на Alfa Romeo, като марката отбелязва ръст от 28% до 4520 бройки. Това се дължи на новия SUV Stelvio, както и Jeep, които удвоиха продажбите си до 7439 броя. За това допринесе и наскоро стартиралият Compass. Продажбите на Lancia обаче паднаха с 27% до 4250 броя.
PSA Group, след добавянето на продажбите на Opel, изпревари Volkswagen Group като най-голям вносител в страната с 28 575 нови регистрации през миналия месец. PSA отбелязва стабилно нарастване при Citroen с 23% до 8776 единици, а увеличението при Peugeot е с 15% до 10 879 автомобила. Продажбите на Opel спаднаха с 6,9% до 8702 броя.
Продажбите на VW Group нараснаха с 8,3% до 24 533 единици благодарение на двуцифрения ръст на продажбите на Porsche (+55% q 678 броя ), Skoda (+33% , 2260 автомобила), Audi (+14% , 6502 единици) и Seat 1702).
Дизелът пак тръгна нагоре
Търсенето на дизелови автомобили нарасна с 3,8% през януари, което доведе до пазарен дял от 55,2%, сочи статистиката на UNRAE. Делът на автомобилите, задвижвани с бензин, се понижи до 32,6% от 33,7% през първия месец на 2017 г.