Отрицателното развитие на пазара се дължи на общото забавяне в китайската икономика
Продажбите на нови автомобили в Китай през миналата година са паднали с 8,2% до 25,8 млн. автомобила според Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), съобщава Reuters. Това е втори пореден спад на годишните продажби - през 2018 г. новите регистрации намаляха с 2,8%, преди това те непрекъснато нарастваха през 90-те години. CAAM също така прогнозира 2% спад в продажбите и през тази година. Новите регистрации на електрически автомобили също спаднаха през 2019 г., макар и по-малко - с 4%, до 1,24 млн. единици.
Спадът на продажбите на автомобили се дължи на общото забавяне в китайската икономика, търговската война между Китай и Съединените щати и въвеждането на по-строги стандарти за автомобилните емисии. „Преминахме етапа на бързо развитие. Трябва да приемем реалността на по-бавното развитие ", каза заместник генералният секретар на CAAM Ши Хиануа, представяйки резултатите от 2019 г." Имахме непрекъснат бърз растеж в продължение на 28 години, беше наистина добър, така че се надявам всеки да може спокойно да приеме текущата ситуация на пазара. "
Западните автомобилни производители също говорят за намаляващите продажби на китайския пазар. Миналата година продажбите на автомобили Ford в Китай паднаха с повече от една четвърт, те намаляват трета поредна година. Продажбите на General Motors в Китай са намалели с 15%. "Очакваме спадът на пазара да продължи и през 2020 г. и предвиждаме запазването на негативните фактори за нашия китайски бизнес", заяви президентът на GM Китай Мат Циен.