Предвижда по-широко внедряване на автомобилите в инфраструктурата на обществото
В рамките на развитието и популяризирането на т.нар. електрически екосистеми, обединяващи енергийни мрежи и електрически автомобили, Nissan изгради демонстрационен стенд Energy Home. Това е макет, който визуализира "сътрудничеството" между автомобила (в този случай Leaf) и частен дом. Преди ден той заработи в галерията на седалището на компанията в Йокохама.
Системата позволява на автомобила и дома да се зареждат един друг последователно в зависимост от ситуацията. Този принцип на Nissan Energy Share е част от стратегията за интелигентна интеграция на Nissan, която предвижда по-широко внедряване на автомобилите в инфраструктурата на обществото като цяло.
Успоредно с това, Nissan North America стартира програма за интегриране на електрически превозни средства и офиси, започвайки със собствени автомобили във Франклин и Сан Диего. Проектът е реализиран в сътрудничество с Fermata Energy, специализирана в системи като Vehicle-to-Grid. Батериите на Leaf се зареждат по време на спад на мрежовото натоварване и захранват сградите на пик. Разликата в цената на киловатчаса спестява пари.
Ако електрическият автомобил е близо до дома през деня, батерията се използва за съхраняване на енергия, произведена от слънчеви панели. Обикновено за тази цел се използват стационарни батерии (в портфолиото на Nissan има няколко). Но понякога може да се полза самата батерията в автомобила. Вярно е, че схемата ще има ограничен обхват, защото ако електрическият автомобил е близо до офиса през деня, той е "изключен от уравнението". Но вечер автомобилът Nissan може да захранва цялата къща, от осветлението до домашните уреди. Японците твърдят, че относително малка част от общия капацитет на акумулаторната батерия стига за такова захранване. А сутрин енергията отново тръгва от слънчевите панели.