Поръчките на Volvo намаляват наполовина, компанията съкращава 1620 работници.
Два от водещите европейски производители на товарни автомобили обявиха през последната седмица, че изпитват "най-тежкия срив" в цялата си история, след като финансовата криза доведе до драстично намаляване на продажбите и рекорден брой отменени поръчки.Във Volvo, втория най-голям производител на камиони в света, поръчките са намалели с 55 на сто за третото тримесечие на финансовата година в сравнение с предходния период. В Европа броят на отказаните поръчки за шведската компания е почти равен на броя на новите заявки.
"Насочваме се към най-тежкия срив, който някога съм виждал на европейския пазар", коментира изпълнителният директор на Volvo Лейф Йохансон. Той призна, че и на развиващите се пазари започват да се усещат ефектите на кризата, а надеждите за известно възстановяване на продажбите в Северна Америка "не се оправдаха".
След неговото изявление акциите на компанията се сринаха с 14.25 на сто. Конкурентът Scania, който обяви сходни резултати, загуби 8.8 на сто от стойността на книжата си. Втората по големина шведска компания, която е собственост на Volkswagen, не присъства на северноамериканския пазар, но поръчките й в Европа намаляха с 41 на сто. Нетната й печалба за тримесечието падна с 3.6% до 1.82 млрд. крони (222 млн. щ. долара).
При Volvo спадът е цели 36% - до 2 млрд. крони (254 млн. долара). Влошените резултати принудиха компанията да продължи със съкращенията в заводите си. На 13 януари предизвестия получиха 1620 служители в шведските й предприятия.