Aston Martin Cygnet ще се произвежда в Гейдън, Великобритания, като старта на продукцията е планиран за следващата годинa.
Най-малкият модел в историята на Aston Martin е базиран на Toyota iQ. Ето защо „полуафбрикатите“ ще се подготвят в Япония и едва впоследствие ще бъдат транспортирани до Гейдън, където ще се завършва цялостната окомплектовка.
Причината, поради която Aston Martin се ориентира към мини сегмента, е нуждата на компанията да намали вредните емисии на своите продукти. Или поне това е отговорът на изпълнителния директор Улрих Бец към критиките, отправени към него заради новата посока на развитие в Гейдън.
„В Aston Martin сме праволинейни и не правим компромиси“, обяснява Бец. „Каквото и да правим, го правим по правилния начин. Ако правим спортни автомобили, правим спортни автомобили и точка, не очаквайте даунсайзинг при нас. За сметка на това Cygnet трябва да отговори на изискванията за емисиите. Това е автомобил без никакви компромиси, точно като всеки един друг Aston Martin.“
И според Марек Райхман, главният дизайнер на британската компания, Cygnet ще носи всички отличителни белези на Aston Мartin. Материалите, които сме свикнали да наблюдаваме в останалата гама на британците, ще присъстват и в салона на мъника. „Луксът няма как да бъде ограничен от размера. Светът се променя, средата се променя, логично е и Aston Martin да се променя“, философски отбелязва Райхман.
Първоначално Cygnet ще се предлага само на настоящи собственици на Aston Martin. Цената на мъника вероятно ще варира между 30 000 и 50 000 паунда, като официална информация ще има по-късно през тази година.