Автомобилните производители трябва да решават до каква степен сами да интегрират електрически компоненти в производствения цикъл или да работят с други фирми
Себестойността и пробегът на електрическите автомобили са най-големите им проблеми. В момента автомобилните производители са поставени пред дилемата как да интегрират батерийните пакети с най-голям капацитет, но с възможно най-ниска цена в електромобилите си за да ги направят атрактивни за клиентите. По този начин възниква въпросът дали всъщност доставчиците на литиево-йонни клетки и производителите на батерии не се превръщат във по-водещи актьори отколкото самите автомобилни производители. Освен в случаите в които последните се сглобяват сами батериите.
LG Chem например работи заедно с General Motors като доставчик на клетки за моделите Chevrolet Bolt и Opel Ampera-e. Това партньорство дава възможност и на двете компании да конструират други компоненти съобразено с изискванията на автомобила. Именно въпросното партньорство даде възможност на GM да представи автомобил с пробег от близо 500 км.
Panasonic включва както финансова инжекция така и техническа експертиза при създаването на Gigafactory-то на Tesla в Рино, Невада. Освен партньорството с Tesla, компанията планира навлизане на китайския пазар за електрически автомобили с Dalian Levear Electric Company. Китайските автомобилни производители силно зависят от външно ноу-хау.
Въобще автомобилните производители в момента извършват огромна промяна в традиционния начин на проектиране на автомобилите си и участието на доставчиците. Проектирането и производството на двигатели с вътрешно горене например се извършва от самите производители по правило, докато сега доставчик може да осигури цялостното задвижване, а доставчика на батерийните клетки – акумулаторният пакет. Въпрос на избор на автомобилния производител е как ще процедира и до каква степен сам ще извършва дейностите или ще включи по-активно доставчиците. Подобна ситуация пък отваря пространство и за така наречението старт-ъп компании, които няма нужда да имат опит в производството на автомобили, а могат да започнат от нулата с електромобили по гореспоменатата схема.