През третото тримесечие на 2017 на клиенти са предадени само 220 автомобила Model 3
Когато компанията Tesla разсекрети характеристиките на компактния седан Model 3, бяха представени и амбициозни планове за производството на новия модел. Беше предвидено през август да бъдат сглобени 150 седана, през септември - вече 1500 броя, а до края на годината количеството на произведените електромобили Model 3 трябваше да достигне 5 хиляди седмично. Освен това бе обещано в началото на 2018 г. това число да бъде удвоено. Все пак своите коли чакат повече от 450 хиляди клиенти, които вече са направили предварителни поръчки. Но изглежда, че времето за чакане, което сега е около година и половина, може все бъде допълнително увеличено. Производството изобщо не се вписва в предварителния график.
През третото тримесечие на 2017 на клиенти са предадени 220 автомобила Model 3. Докато хечбекът Model S получи 14 065 купувачи, а кросоувърът Model X - 11 865. Резултатът е рекорд за двата автомобила, със 17,7% повече в сравнение с предходното тримесечие и с 4,5% - в сравнение с третото тримесечие на 2016 г.
Скоро след началото на производството на Model 3 63 000 души се отказаха от предварителните си заявки . Очевидно поради дългото чакане, те изтеглиха предплатените 1000 долара. И още няколко цифри: за първите девет месеца на 2017 г. електрическите автомобили на Tesla вече са отишли при 73 000 нови клиенти. До края на годината това число може да надвиши 100 хил., което ще бъде рекорд.
В официалната информация се казва, че през третото тримесечие на 2017 са произведени само 260 автомобила Model 3, което е шест пъти по-малко от планираното. Компанията обяснява възникналите трудности с допуснати пропуски в производствения процес на Model 3 в завода в Калифорния и фабриката за батерии в Невада, но обещава да подобри положението в близко бъдеще. Вчера Илън Мъскк публикува пост в Instagram, в който се казва, че в момента производственият капацитет на конвейера на Model 3 е само една десета от проектната, което е около хиляда коли седмично, а сега обръщаме повече внимание на качеството. Резултатът е по-добър, отколкото през август-септември.
Това е първото официално изображение на електрическия влекач на Tesla. Дебютът му вече беше отложен няколко пъти. Първо трябваше да бъде показан през септември, след това - на 26 октомври, а сега - през ноември. За всички тези проблеми причината се крие в производството на седана Model 3.
С производството на хечбека Model S и кросоувъра Model Х няма проблеми. Общо за третото тримесечие са произведени 25 076 единици от тези автомобили. Между другото, наскоро топ версиите 100D и P100D S и Х на местния пазар станаха по-достъпни средно с 4125 долара. Американският Model S е сред трите най-популярни премиум модели и превъзхожда по продажби Mercedes S-класа, BMW Серия 7, Cadillac XTS CT6, както и Audi A6. И много скоро ще трябва да мислим Tesla и като производител на на ... камиони. Да, да, както информира Илън Мъск, на 16 ноември ще бъде представен бъдещият електрически влекач на Tesla.
По всички личи, че на шпионската снимка е точно копиран официалният тийзър. Гладки контури на кабината, изразени арки на калниците, вертикални фарове - няма съмнение, големият влекач ще предизвика оживления по американските магистрали с класически ъглови панели.
Мъск определи новия проект Semi - така американците наричат големите влекачи. Шефът на Tesla обещава пробив. Едво ли някой по-рано можеше да си представи, че може да бъде направен електрически влекач с нормален автономен пробег. Според слуховете с едно зареждане камионът ще бъде в състояние да измине 200-300 мили в натоварено състояние. Разбира се, няма да мине и без автопилот. Анализаторите в Morgan Stanley Bank предвиждат, че Semi ще играе решаваща роля в товарния транспорт на бъдещето. Кога обаче камионът на Tesla ще влезе в серийно производство все още не се казва нищо конкретно. Подробностите ще разберем през ноември.