Две трети от автомобилните заводи вече работят, но със значително намален капацитет
Производството на автомобили в Обединеното кралство регистрира спад с 95.4% спрямо предходната година през май, като само 5321 автомобила слязоха от монтажните линии.
Данните, публикувани от Обществото на производителите и търговците на моторни превозни средства (SMMT), показват леко подобрение в сравнение с април, когато бе отбелязан спад на производството с 99,7% спрямо година по-рано и произведени само 197 автомобила.
Две трети от британските фабрики работят, макар и с ограничен капацитет, но значително, пристанището Елесмър на Vauxhall и Jaguar Land Rover's Castle Bromwich остават затворени.
Обаче тези, които са отворени, са ограничени от изискванията за социално дистанциране и намаленото търсене, като се има предвид, че ключовите глобални пазари едва сега се отварят отново и Обединеното кралство все още е в относително блокиране.
Заводът на Bentley в Крю беше един от първите, които подновиха работа в началото на май, но остава на половината от капацитета си. Говорейки по-рано тази седмица, изпълнителният директор на Bentley Ейдриън Холмарк заяви: „Затворихме се рано и рестартирахме рано - безопасността на нашите колеги е от първостепенно значение. В рамките на три до четири седмици трябва да постигнем до 100% производствен капацитет, но днес сме само 50% от нормалниите възможности т. "
През май са изнесени 4260 автомобила, а английските салони са отворени от 1 юни, само за местни купувачи са направени 1054 автомобила .
От началото годината до момента британските фабрики са произвели 324 763 автомобила, което е с 41,7% по-малко в сравнение с 2019. Това означава 230 000 по-малко произведени превозни средства и преразглежда производствените перспективи на SMMT за 2020 г. като цяло един милион автомобила по-малко=
По-рано тази седмица SMMT предупреди, че едно от шест работни места в автомобилната индустрия във Великобритания може да бъде застрашено и призовава правителството да подкрепи сектора.
Майк Хоуз, главен изпълнителен директор на SMMT, заяви: „Данните от май са още доказателство защо британската индустрия, подобно на нейните глобални конкуренти, се нуждае от специална подкрепа за успешен рестарт. Помощта на правителството досега беше жизненоважна за поддържането на много бизнеси в плаващо състояние, но работата не е свършена. Мерките за стимулиране на паричния поток, включително допълнителни и съобразени финансови схеми, данъчни облекчения и отлагане на бизнес ставки биха дали незабавни резултати, когато ликвидността е най-остра.
„Трябва да запазим висококвалифицираните работни места, които секторът осигурява, но също така да гарантираме, че условията за бизнес са конкурентни, за да можем да отключим инвестициите, които ще доведат до дългосрочно възстановяване - зелено възстановяване - което е неразривно свързано с успеха на сектора.“