Френският старт от Световния рали шампионат рали „Корсика“ ще претърпи сериозни изменения за тазгодишното си издание. В маршрута на надпреварата ще има 57% нови отсечки, които не са използвани от 2003 година насам. Винсен Лаверне, директор на 51-ото издание на състезанието, обяснява:
Какви са основните промени в рали „Корсика 2007“?
57% от специалните етапи са нови или не са използвани вече четири години (поне в посоката, в която ще се преминават през 2007). Това е едно добро начало! На практика мога да заявя, че първият ден от надпреварата е напълно нов, което отчасти се отнася и за втория. Единствено в неделя няма да има промени спрямо миналогодишните издания. В първите два дни има две нови отсечки, по които ще се преминава два пъти. Тази година три от етапите ще бъдат използвани по два пъти. Неделният ден ще остане без промени – 2 х 2 скоростни отсечки, включително най-дългата за цялото състезание („Пон де Калцола – Агоста“, чиято дължина е 31,8 км), която ще маркира финала на 13-ия кръг от Световния рали шампионат за 2007 година. Като цяло рали „Корсика“ ще включва 16 специални етапа – с четири повече спрямо минали издания.
Каква е целта на мащабните промени в маршрута?
Да увеличим темпото и напрежението за френския старт в Световния рали шампионат. Искаме да го направим малко по-труден и разнообразен за пилотите. В допълнение атмосферните условия, характерни за региона през есента, могат да направят състезанието наистина тежко. Младите пилоти, които ще дебютират в шампионата, ще имат на разположение две преминавания по време на тренировките (както и всички останали). Няма да има повече препятствия от стандартното за едно състезание. Не на последно място, надпреварата ще бъде по-интересна за медиите, които винаги приемат добре промените. Същото се отнася и за зрителите.
Защо състезанието няма да се провежда в планинските региони на Корсика както се говореше преди време?
Причините са финансови. Друг фактор са крайните срокове, които са прекалено кратки за организацията. Това обаче не означава, че отхвърляме напълно възможността френският старт в Световния рали шампионат за 2008 година да използва тези региони, което е и мечтата на всички нас.
Има ли други промени или специални събития, които си струва да бъдат споменати?
Да, има още няколко наистина важни. Първото е, че ралито ще достигне почти до центъра на Сартен – град, който не е посещаван от много години. Още един факт, за съжаление не от най-приятните, е, че сервизният парк (локализиран на международното търговско пристанище в Аячо) ще бъде ограничен до 70 състезателни автомобила поради дейностите, които се осъществяват на пристанището. Във връзка със скорошното преасфалтиране на пътя, част от шейкдауна ще прекалено бърза. Той отново ще се състои покрай Капо ди Фено, но ще бъде намален с 1,5 километра (цялата дължина ще бъде 5,45 км). На финала, без въобще да отваряме дума за заявките, две допълнителни събития ще се проведат успоредно с WRC-старта: Suzuki SX4 WRC ще дебютира на френска земя, а победителят в Джуниър шампионата ще получи титлата си в Аячо.