Отборите във Формула 1 обмислят радикални промени във формата на Гран при уикенда.
Новата асоциация на отборите във Формула 1 (FOTA) бе сформирана с цел да обедини усилията на тимовете по посока очертаване бъдещите планове на спорта като ограничаване на разходите и повишаване атрактивността на състезанията. Една от възможните промени е цялостното преструктуриране на състезателния уикенд, информира Autosport.Основната идея е петъчният ден от надпреварата да бъде по-атрактивен за зрителите, което да се постигне чрез замяна на настоящите 90-минутни тренировъчни сесии с нов формат, подобен на квалификациите, в който най-бавните във всяка сесия отпадат, за да останат най-добрите на финала. За състезателния елемент от надпреварата ще се грижи осигурен награден фонд за най-бързия.
Изпълнителният директор на McLaren Мартин Уитмарш, който е и ръководител в спортната група на FOTA, коментира, че обсъжданията по въпроса вече са започнали.
”Обмисляме да променим целия формат на Гран при уикенда”, обяснява Уитмарш. „Първоначалната ни идея беше в петък да се провеждат тестове, но на практика никой не провежда класически тестови сесии. Вместо това се подготвяме за състезанието.”
„Ако дадете на един отбор възможността да тества в петък на писта, на която ще се състезава в неделя, то ръководителите му трябва да са луди, за да го използват като ден за класическа инженерна програма. Всички отбори работят по еднакъв начин що се касае до тренировките.”
„Тогава си задаваме въпросите: „Това хубаво ли е? Това помага ли за шоуто?”. Не е ли по-добре да се направи нещо радикално – да намалим сесиите на 45 минути, може би да се използват напълно различни като спецификация гуми, наистина твърди гуми, и да си направим мини състезание, в което всеки се опитва да даде най-добро време, а победителят да получи един милион долара.”
„Това означава, че в петък събитията ще са много повече, този ден ще бъде като уводен за останалата част от уикенда, но и отделен от самото състезание. Ето такива идеи обсъждаме. Добрата новина е, че хората осъзнавават, че трябва да направим промени и дискусиите по тези въпроси са отворени и креативни.”
„Надявам се, че след Япония и Шанхай ще достигнем до някакви конкретни решения. Едва тогава ще поставим предложенията си пред FOTA, която от своя страна да ги прекара през ФИА. Надявам се, че можем да го направим”, завършва Уитмарш.