Спортният модел с две врати трябва да се появи на пазара в началото на 2015 г.
Възродената компания Detroit Electric след 70 години забрава е готова да пусне на конвейера своя електрически спортен модел SP:01. Първият прототип бе показан още през април 2013 г., сред това датата за началото на производството на няколко пъти бе променяна. И ето, накрая американците представиха окончателния вариант на дизайна на купето SP:01 и потвърдиха, че електромобилът ще влезе в серийно производство. Спортният автомобил с две врати трябва да се появи на пазара в началото на 2015 г. едновременно в Северна Америка, Европа, Близкия изток, Африка и Азия.
Предполага се, че първоначално автомобилът ще бъде сглобяван в Холандия и САЩ, но междувременно е подготвена друга промишлена площадка със собствен завод на компанията в Лемингтън Спа, Англия.
Най-сериозната промяна на автомобила е в екстериора и това е прекроената задна част. Вместо вертикалното задно стъкло в конфигурацията на фастбека се появява плавно ниско падащо стъкло. Появява се и антикрило.
Спортният електромобил е дълъг,88 м и използва някои елементи от шасито на роднините Lotus Exige/Lotus Elise. И при него междуосието е 2,3 м. Автомобилът със задно задвижване е оборудван с електромотор, разположен зад гърба на седалките: мощността му е 210 кВт (286 к.с.), максималният въртящ момент - 280 Нм. Теглото на новия модел е 1175 кг.
Панелите на каросерията са от стъклопласт, а като опция са от карбон. Мощността на батерията е 37 кВтч. Автономният пробег е 288 км.
В предната част инженерите са променили формата на въздухозаборниците, освен това на капака се появяват нови два ветилационни прореза.
Максималната скорост според каталога е 249 км/ч, ускоряването от нула до 60 мили/ч (97 км/ч) - за 3,7 сек, (0-100 км/ч за 3,9 сек). Американците определят своето творение като най-бързия сериен електромобил в света. В момента номер 1 е Tesla Model S P85D със същата максимална скорост и ускорение от 0–60 мили/ч за 3,2 сек.
Според плановете на компанията през 2016 г. трябва да се появят сродници на SP:01, които ще разширят моделната гама.
Нека да припомним, че фирмата е създадена през 1906 г. и приключва дейността си през 1939 г., а през 2008тя е възстановена от Албърт Лем, бивш генерален директор на Lotus Cars of England. Шест години бяха необходими на американците за осигуряване на финансирани, да сформират екип, да проектират електромобила и да организират производството.