Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Proton Emas: Три в едно

04.03.2010 09:23

Proton представи официално в Женева хибридния Emas. Компактният автомобил е резултат от сътрудничеството на малайзийците с реномираното дизайнерско студио Italdesign Giugiaro и Lotus Engineering.

Прототипът на Proton е конструиран върху изцяло новата платформа на Giugiaro за автомобилите от мини класа, която позволява серия модификации, „без да се прави компромис с комфорта и интериорното пространство”. Нагледното доказателство за това са трите версии на Emas, представени в Женева.

Първата и най-малката е Emas3 City. Тя е с три врати и е дълга само три метра, но въпреки това има капацитет за четирима. За съжаление при една от седалките мястото за краката е твърде ограничено, тъй като там са поместени батериите. Emas3 City се задвижва изцяло от електричество, ето защо при нужда една или две от седалките могат да бъдат демонтирани и на тяхно място да се поставят допълнителни батерии.

На този етап информацията за Emas3 City, е твърде ограничена Другите две модификации - Emas Comfort и Emas Country, обаче са обстойно представени. Comfort е четириместен хечбек с пет врати, който е дълъг 3550 мм, докато тривратият Country предоставя достатъчно пространство за петима. Интересното е, че междуосието достига впечатляващите като за толкова компактен автомобил 2590 мм, а багажното отделение предоставя 320 литра (при Country).

Под капака и на двете версии работи електромотор, който при нормални условия генерира 45 кВт, но при нужда достига пикова мощност от 75 кВт (240 Нм). Той черпи енергия директно от литиево-йонната батерия (11,5 кВтч), която осигурява пробег от 50 километра изцяло на електричество. При по-големи дистанции идва ред и на двигателя с вътрешно горене на Lotus.

1,2-литровият ДВГ изпълнява единствено функцията на екстендър и няма директна връзка със силовото предаване. При развитието му Lotus Engineering са се придържали към две основни цели – висока ефективност и ниски производствени разходи. Ето защо цилиндрите са с по два клапана, а впръскването е директно, като при 1500 об./мин изходната мощност е 15 кВт, а при 3500 об./мин, които са максималните, 35 кВт.

Кривата на въртящия момент достига своя пик от 107 Нм при 2500 об./мин, но в случая този показател няма отношение към динамиката на двата хибрида. А тя съвсем не е за пренебрегване, като се има предвид предназначението на автомобила и силовия тракт – ускорение от 0 до 100 км/ч за 14 секунди и максимална скорост от 170 км/ч.

От Giugiaro са категорични, че трите версии на Proton Emas (злато от малайзийски) са само малка част от вариациите, които новата платформа позволява. Миниван, кабриолет, комби и спортно купе са другите възможни опции, по които двете компании работят.

Коментари
comments powered by Disqus