Proton представи официално в Женева хибридния Emas. Компактният автомобил е резултат от сътрудничеството на малайзийците с реномираното дизайнерско студио Italdesign Giugiaro и Lotus Engineering.
Прототипът на Proton е конструиран върху изцяло новата платформа на Giugiaro за автомобилите от мини класа, която позволява серия модификации, „без да се прави компромис с комфорта и интериорното пространство”. Нагледното доказателство за това са трите версии на Emas, представени в Женева.
Първата и най-малката е Emas3 City. Тя е с три врати и е дълга само три метра, но въпреки това има капацитет за четирима. За съжаление при една от седалките мястото за краката е твърде ограничено, тъй като там са поместени батериите. Emas3 City се задвижва изцяло от електричество, ето защо при нужда една или две от седалките могат да бъдат демонтирани и на тяхно място да се поставят допълнителни батерии.
На този етап информацията за Emas3 City, е твърде ограничена Другите две модификации - Emas Comfort и Emas Country, обаче са обстойно представени. Comfort е четириместен хечбек с пет врати, който е дълъг 3550 мм, докато тривратият Country предоставя достатъчно пространство за петима. Интересното е, че междуосието достига впечатляващите като за толкова компактен автомобил 2590 мм, а багажното отделение предоставя 320 литра (при Country).
Под капака и на двете версии работи електромотор, който при нормални условия генерира 45 кВт, но при нужда достига пикова мощност от 75 кВт (240 Нм). Той черпи енергия директно от литиево-йонната батерия (11,5 кВтч), която осигурява пробег от 50 километра изцяло на електричество. При по-големи дистанции идва ред и на двигателя с вътрешно горене на Lotus.
1,2-литровият ДВГ изпълнява единствено функцията на екстендър и няма директна връзка със силовото предаване. При развитието му Lotus Engineering са се придържали към две основни цели – висока ефективност и ниски производствени разходи. Ето защо цилиндрите са с по два клапана, а впръскването е директно, като при 1500 об./мин изходната мощност е 15 кВт, а при 3500 об./мин, които са максималните, 35 кВт.
Кривата на въртящия момент достига своя пик от 107 Нм при 2500 об./мин, но в случая този показател няма отношение към динамиката на двата хибрида. А тя съвсем не е за пренебрегване, като се има предвид предназначението на автомобила и силовия тракт – ускорение от 0 до 100 км/ч за 14 секунди и максимална скорост от 170 км/ч.
От Giugiaro са категорични, че трите версии на Proton Emas (злато от малайзийски) са само малка част от вариациите, които новата платформа позволява. Миниван, кабриолет, комби и спортно купе са другите възможни опции, по които двете компании работят.