Премиерата се очаква през 2019 г., а началото на продажбите ще бъде през 2020 г.
Решението да бъде дадена историческата емблема Mach 1 на новия електрически кросоувър на марката беше прието с враждебност от страна на американската общественост. Идеята да бъдат взети имената на славни специални модели на Mustang и да бъдат дадени на електрически автомобили, не беше приета единодушно. Сега ръководството на Ford заявява, че са оценили тази реакция и ще помислят как да продължат по-нататък. Най-вероятно серията от електромобили ще получи други наименования.
Тези, които очакваха от Ford нещо своего рода кросоувър Mustang, ще бъдат разочаровани. С Mustang този SUV ще се родее само по фаровете и радиаторната решетка.
Безименният модел напомня на ново поколение Kuga (Escape), което поражда грешни слухове за прилика между каросериите. Всъщност „опаковките” са различни. Електромобилът е с по-големи размери, има наклонено предното стъкло, дълга предница, по-висок е и е "квадратен", не съвпадат и вратите, а от предната част до колелото има значително по-голямо разстояние.
Връзката между бъдещия модел и Mustang е била обсъдена в самата компания. Макар че веднага обясниха, че не става дума за техническо съдържание, а за идеологическо сходство (акцент върху спортния характер) и стилистика. Съдейки по прототипа, родствената връзка просто отсъства. Това, обаче, не премахва напълно възможността за появата на кросоувър с много мощно електрическо задвижване и спортни настройки на шасито. Но каросерията на прототипа, вярваме, е резултат от значително прекрояване на отиващото си поколение на Kuga. Във всеки случай, вратите и стъклата са много сходни, като фаровете и цялата предна част са нови. Това повдига един голям въпрос: какво в крайна сметка ще се случи с Ford.
Накрайниците на изпускателната система е камуфлаж. Лепенката diesel fuel only на задните калници трябва да обърква наблюдателите. Под дъното се вижда кутията на батерията, която във финалната част трябва да бъде покрита с прагове. Временният дифузор, завинтен с болтове, скрива детайлите на окачването.
Според предварителните данни оригиналният кросоувър се основава на електрифицираната версия на глобалната платформа C2, която дебютира върху четвъртия Focus. Автономният пробег трябва да бъде най-малко 300 мили (483 километра). Данни за електромоторите все още няма, но пък се виждат гумите на прототипа: Michelin Primacy A / S 225/60 R18. Премиерата на автомобила се очаква през 2019 г., а началото на продажбите ще бъде през 2020 г.