Четириместният самолетомобил има хибридна задвижваща система, полуавтономно управление, вертикално излитане и кацане
Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) даде разрешение за полетни изпитания на апарата Terrafugia TF-X. Истина е, става дума за малък безпилотен прототип sUAS (small Unmanned Aircraft Systems), който е десет пъти по-малък от предстоящия автомобил. И все пак това е важен крайъгълен камък в програмата за развитие на четириместния самолетомобил с хибридна задвижваща система, полуавтономно управление, вертикално излитане и кацане, крейсерска скорост от над 320 км/ч и способност да измине разстояние от над 800 км.
Въпреки че TF-X сега изглежда като проект от фантастиката, неговите автори от американската компания Terrafugia вече доказаха, че са реалисти: предсерийният апарат Transition може да лети. В момента обаче не може да бъде купен, но в бъдеще може да бъде поръчван.
За излитане и кацане на машината е необходимо само площадка с диаметър 30 метра, разбира се, може да се използват и летища. Предвидено е кацане в автоматичен режим, включително аварийно приземяване, ако водачът/пилот не реагира на разпорежданията на диспечерските служби. Апаратът може да бъде паркиран в нормален гараж.
Опитният образец sUAS се издига до 120 метра височина и достига скорост 160 км/ч. Заедно с изпитателни полети Terrafugia провежда тестове в аеродинамичен тунел и компютърна симулация. Според оптимистичните прогнози за разработването на функционална пълномащабна машина ще са необходими 10 години.