Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

PSA е изправен пред сериозна криза в Китай

13.03.2019 11:26

В сравнение с 2017 г. приходите са намалели с 31% до 28,3 млрд. юана (4,2 млрд. долара)

Смесеното предприятие PSA Group и Dongfeng Motor Group (DPCA) успя да продаде само 253 400 автомобила в Китай през 2018 г. (-32,89%). Това е най-лошият резултат от 2009 г. насам. Партньорите са загубили 3,7 млрд. юана (552 млн. долара). В сравнение с 2017 г. приходите са намалели с 31% до 28,3 млрд. юана (4,2 млрд. долара), а загубите са се увеличили осем пъти, съобщава авторитетното издание Automotive News. Мениджърите с мъка си спомнят рекорда от 2015 г., когато търсенето достигна най-високото си ниво и позволиха да бъдат реализирани 704 000 коли, което е с 64% повече, отколкото сега. Оттогава се наблюдава постоянен спад и DPCA предприема драстични мерки за икономии.

В стремежа си да угоди на китайския потребител, PSA превърна Peugeot 508 в 508L, седан с дълга база (на снимката), разпъна Citroen C3 Aircross и го нарече C4 Aircross и така нататък. Но нищо не помага. Междувременно цялата дейност на концерна зависи от благосъстоянието на PSA в Китай.

През декември 2018 г. генералният директор на DPCA Су Вейбин бе отстранен от длъжност. На негово място бе назначен италианецът Масимо Розерба (на снимката), който веднага започна да променя управленската структура: той разгони маркетинговия отдел и създаде изпълнителен комитет, който се отчита директно пред него.

Януари 2019 не донесе облекчение. Според CPCA (Китайската асоциация на пътническите автомобили) са продадени само 12 300 автомобила (-63,1%). На този фон французите са определили скромен годишен обем от 235 000 автомобила, за да „вдъхновят екипа за възстановяване“. Новият шеф на DPCA Масимо Розерба решително намалява разходите по цялата верига и се опитва да „маркетира иновациите“.

Трябва да припомним, че PSA в Китай има още едно съвместно предприятие - с Changan, което произвежда и продава DS модели. Но случаят с него е още по-лош: миналата година бяха продадени по-малко от 3900 коли.


Коментари
comments powered by Disqus