Отчита увеличение на общата оперативна печалба с 10,6% до 3,34 млрд. евро
През първата половина на годината френският автомобилен концерн PSA Group (марките Peugeot, Citroen, DS, Opel и Vauxhall) отчете увеличение на общата оперативна печалба с 10,6% до 3,34 млрд. евро, а оперативната печалба на автомобилното подразделение с 12,6%. до 2,7 млрд. евро, поради което рентабилността на компанията нарасна до рекордно ниво от 8,7%.
"Резултатите ни потвърждават устойчивостта на нашите показатели, въпреки слабостите на световните пазари," казва Филип де Ровира, главен финансов директор на PSA Group, по този повод. "Тези негативни фактори компенсират нашата ефективност и намаляването на разходите."
Приходите на PSA Group спаднаха за шест месеца - с 0,7% до 38,3 млрд. евро. Чистата печалба, що се отнася до акционерите, е увеличена с 24% до 1,8 млрд. евро. Концернът успя да постигне рекордна рентабилност въпреки спада в световните продажби на нови автомобили, за което концернът PSA предупреди в средата на юли.
През първите шест месеца на 2019 г. концернът продаде 12,8% по-малко автомобили, отколкото през същия период година по-рано поради срива в продажбите на китайския пазар и изтеглянето на групата PSA от иранския пазар.