Прегрупирането дава началото на втората европейска група след безспорния лидер Volkswagen
Роден през 1974 г. след закупуването на Citroen от Peugeot, концернът PSA, собственост на акционерното дружество Peugeot Société Anonyme, в продължение на 40 години има в състава си само две марки. През последните три години нещата значително се промениха, особено след 1 август тази година, когато френският номер 1 вече има 5 автомобилни марки. След създаването на премиум бранда DS Automobiles през лятото на 2014 г., дойде ред на Opel и Vauxhall, две бивши дъщерни дружества на General Motors, които вече официално се присъединиха към групата. Сделката за първи път бе обявена в навечерието на салона в Женева през минали март, а нейното финализиране стана факт по-бързо от очакваното.
Прегрупирането дава началото на втората европейска група след безспорния лидер Volkswagen. С около 17% пазарен дял на Стария континент, този нов автомобилен играч трябва да приключи 2017 с около 4,5 милиона произведени автомобила в целия свят.
Ако пристигането на Opel / Vauxhall във френското лоно няма да реши основния проблем на PSA, то прекомерната зависимост от европейския пазар, новата конфигурация от производители трябва да спечели нови клиенти, които са много привързани към немския стил, както и осигурява достъп до опитни инженери, които са работили по проекти, свързани с електрически автомобил.
Ampera E, моделът на Opel, който използва тази технология, ще продължи да се продава на пазара в САЩ, както и производството му в американски завод на General Motors. В замяна на това Opel ще продължи произвежда някои модели на Buick, друга марка, собственост на концерна от САЩ до края на жизнения им цикъл.