Френската компания характеризира настоящата 2009 г. като ужасна за автомобилната индустрия и смята, че продажбите на PSA Peugeot Citroën ще спаднат с цели 20%. Според шефа на френския автомобилен производител Кристиaн Щрайф 2010 г. също ще е доста трудна.
"Перспективите за 2009 г. са кошмарни. Компанията започва годината с повече от 20% спад по отношение на миналата”, коментира пред немската телевизия RTL шефът на френската компания. „Нашите хипотези за пазара през 2010 г. са, че той ще остане доста нестабилен”.
„Това, което буди най-голямо удивление в момента, е катастрофалното състояниe, в което се намира автомобилният сектор, тъй като бразилският, китайският и руският пазар са в същата неблагоприятна ситуация, в каквато е и европейският.”, добавя той. „Развиващите се пазари бяха смятани досега като единствената отправна точка за растеж в индустрията.”
На срещата с представители на правителството в Елисейския дворец Renault и PSA Peugeot Citroen обещаха да избегнат уволненията в замяна на заема от три милиарда евро, даден от правителството на всеки от двата автомобилни производителя, които от своя страна се чувстват предадени от банките.
„Банките не ни отпускат вече пари, това е ясно. Ужасно е, но реалността е такава, но пък за сметка на това имаме три милиарда евро държавна помощ”, подчерта Кристиан Щрайф. ”Ангажирани сме да избегнем уволненията през тази година (във френските заводи), разбира се не сме поели ангажименти за другите заводи на компанията”, уточни той. Френските автомобилни производители обещаха също така да ускорят процеса на пускане на пазара на нови електрически автомобили.
Относно своето бъдеще начело на PSA Кристиан Щрайф декларира, че не се чувства застрашен. Досегашната стратегия на втория европейски автомобилен производител буди съмнения у финансовите експерти, които не са убедени в способността на управителното тяло на компанията да се справи с финансовата буря, която вилнее в момента".
Според икономическия всекидневник La Tribune съмненията относно възможностите на Щрайф да се справи с настоящата ситуация, идват от семейство Пежо. „Не мисля, че семейство Пежо е раздвоено що се отнася до моята личност. Това, което мога да кажа е, че работя за бъдещето на PSA и ще продължа да работя”, добави шефът на френската компания, подчертавайки, че не се чувства застрашен за мястото си.