Инвестициите в проекта до края на десетилетието ще достигнат около 15,4 млрд. долара
Според плановете до 20121 г. концернът PSA Peugeot Citroen от 2021 трябва да разкрие четири електрически автомобила. Това стана известно по време на специална пресконфереция с участието на генералния директор Карлос Таварес. Сред новите модели ще бъдат седан, хечбек и компактен кросоувър. Освен това компанията планира да разработи гама от усъвършенствани хибриди. Първият нов модел може да се появи на пазара до 2019 г.
Екологичните автомобили ще бъдат построени върху платформата под наименованието E-CMP. Разработването на новата архитектура се осъществява в сътрудничество с китайската компания Dongfeng. Очаква се върху тази платформата да бъдат направени модели на Peugeot, Citroen, DS, и Dongfeng от B- и C-сегмента. Външните размери на новите автомобили ще бъдат подобни на Peugeot 208, Citroen C3 и DS 3. Инвестициите в проекта до края на десетилетието ще достигнат около 15,4 милиарда долара.
Първият модел, който ще бъде построен върху тази платформа, ще има автономен пробег без дозареждане от близо 450 км. Задвижването на електрическия автомобил ще става от електромотор с мощност 115 конски сили.
В началото на април концернът PSA Peugeot Citroen представи новата си стратегия за развитие, наречена Push To Pass. Планът включва разработването на нови 26 леки и 8 лекотоварни автомобила. По-специално, групата ще създаде седем хибрида, четири електрически автомобила и пикап. Последният ще бъде разработен съвместно с Toyota и Fiat. Основните конкуренти на бъдещия пикап ще бъдат Ford Ranger, Isuzu D-Max, Mitsubishi L200, Nissan Navara и Volkswagen Amarok. По-късно на пазара ще се появи и първият пикап на Mercedes-Benz, който ще бъде създаден в партньорство с Renault.
Шефът на PSA Карлос Таварес заяви по време на презентацията на стратегията Push To Pass, че е поставил цел пред екипа си до 2018 г. да бъде постигнат ръст на приходите с 10%, а до 2021 г. - до 15%. За постигането на тези резултати компанията обяви, че ще адаптира своя бизнес модел, ще оптимизира клиентската си база, ще промени програмата за лизинг и следпродажбеното обслужване.