ФИА ще промени процедурите си за безопасност след инцидента на Сузука
Тазгодишното издание на Гран при на Япония ще остане в историята не заради втората световна титла на Макс Верстапен, а с критичната ситуация в началото на надпреварата, при която Пиер Гасли мина на пълна газ покрай един от сервизните трактори на пистата. Това предизвика огромното недоволство на французина, както и провокира ФИА да проучи обстойно инцидента, върнал ни към трагичната катастрофа на Жул Бианки.
Днес от Федерацията публикуваха официалното си становище по случая, като обявиха, че за Гран при на САЩ ще бъдат приложени някои нови процедури, които да затегнат мерките за сигурност. Първата засяга интерком системата на ФИА, посредством която рейс контролът поддържа връзка с отборите. Те ще бъдат информирани за наличието на сервизна техника на пистата посредством нея, като впоследствие екипите ще имат задължение да се свържат с пилотите си.
Рейс контролът и Отдалеченият оперативен център (ROC) в Женева ще получават допълнителна информация за статута на автомобилите – дали са на пистата, дали са зад сейфти кара или в пита. Същевременно делтата, с която пилотите трябва да се съобразяват при виртуален сейфти кар, ще бъде динамична. Скоростта, която трябва да поддържат, автоматично ще пада преди и в зоната на инцидента. Така те ще са наясно къде точно се намира опасността. Ще се налагат и по-стриктни наказания, при положение че не се спазват правилата при жълт флаг, двоен жълт флаг, виртуален и реален автомобил за сигурност.
FIA to implement procedural measures based on the findings of the review into incidents at the 2022 Japanese Grand Prixhttps://t.co/EZVyatFGy6
— FIA (@fia) October 21, 2022
От ФИА допълват още, че от Гран при на САЩ до финала на сезона единствено Нилс Витик ще отговаря за рейс контрола. Досега германецът работеше на ротационен принцип с Едуардо Фрейтас, който бе състезателен директор по време на Гран при на Япония.
В официалния доклад за Гран при на Япония се споменава също, че са спазени изцяло изискванията на спортния правилник, като е раздаден пълният комплект точки, но и че на по-късен етап предстои промяна в регулациите, която да изчисти създалите се недоразумения. Пълния доклад на ФИА може да прочете тук.