Световна премиера на Porsche Taycan: спортен автомобил с изключителна ефективност
Porsche представи първия си изцяло електрически спортен автомобил пред широката публика днес с грандиозна световна премиера, проведена едновременно на три континента. "Taycan свързва нашето наследство с бъдещето. Той предава историята на успеха на нашата марка - марка, която очарова и развълнува хората по целия свят повече от 70 години", каза Оливер Блум, председател на Изпълнителния съвет на Porsche AG , който откри световната премиера в Берлин: "Този ден бележи началото на нова ера."
Спортният седан с четири врати с уникален пакет предлага типично за Porsche изпълнение и свързаност за векидневно използване. В същото време високо усъвършенстваните производствени методи и характеристиките на Taycan поставят нови стандарти в областта на устойчивостта и дигитализацията. „Обещахме истински Porsche за епохата на електромобилността - завладяващ спортен автомобил, който не само вълнува от гледна точка на своите технологии и динамика на шофиране, но и разпалва страст у хората по целия свят, точно както го правят легендарните му предшественици. Сега изпълняваме това обещание “, подчертава Михаел Щайнер, член на Изпълнителния съвет на Porsche AG - Научни изследвания и разработки.
Първите модели в новата серия са Taycan Turbo S и Taycan Turbo. Те са в авангарда на Porsche E-Performance и са сред най-мощните серийни модели, които производителят на спортни автомобили в момента има в своята продуктова гама. Тази година ще последват по-малко мощние варианти на тези автомобили със задвижване на всички колела. Първото производно, което ще бъде добавено ще бъде Taycan Cross Turismo в края на следващата година. До 2022 г. Porsche ще инвестира повече от 6 млрд. евро в електромобилността.
Най-висока ефективност
Флагманската версията Turbo S на Taycan може да генерира до 560 кВт (761 к.с.) мощност в комбинация с Launch Control и Taycan Turbo до 500 кВт (680 к.с.). Taycan Turbo S ускорява от нула до 100 км/ч за 2,8 сек, докато Taycan Turbo изпълнява този спринт за 3,2 сек. Turbo S има автономен пробег до 412 км, а при Turbo този показател е до 450 км (според цикъла WLTP). Максималната скорост на двата модела със задвижване на всички колела е 260 км/ч.
Taycan е първият сериен автомобил със системно напрежение 800 волта вместо обичайните 400 волта за електрически автомобили. Това е особено предимство за шофьорите на Taycan на пътя: само за повече от пет минути батерията може да се зареди с директен ток (DC) от мрежата за зареждане с висока мощност за пробег до 100 километра (според WLTP ). Времето за зареждане от 5 до 80 % SoC (състояние на зареждане) е 22,5 минути за зареждане при идеални условия, а максималната мощност на зареждане (пикова) е 270 kW. Общият капацитет на Performance Battery Plus е 93,4 kWh. Шофьорите на Taycan могат удобно да зареждат автомобилите си с до 11 кВт променлив ток (променлив ток) у дома.
Porsche Taycan Turbo S и Porsche Taycan Turbo вече са достъпни за поръчка и струват съответно 185 456 евро и 152 136 евро в Германия, включително специфично за страната оборудване и ДДС.
Изчистен външен вид с Porsche ДНК
Със своя изчистен, пуристичен дизайн, Taycan сигнализира за началото на нова ера. В същото време тя запазва безпогрешното ДНК на дизайна на Porsche. Отпред изглежда особено широк и плосък със силно контурирани калници. Силуетът е оформен от спортната линия на покрива, наклонена надолу отзад. Характерни са и силно изваяните странични секции. Елегантната кабина, прибраната задна C-колона и ясно изразените рамена на калниците водят до силно подчертана задна част, характерна за марката. Има и иновативни елементи като логото на Porsche със стъклен ефект, което е интегрирано в светлинната лента отзад. Със стойност на Cd от 0,22, аеродинамично оптимизираната основна форма допринася съществено за ниската консумация на енергия и по този начин за дълги разстояния.
Уникален интериорен дизайн с широка лента на екрана
Салонът сигнализира за началото на нова ера с ясната си структура и напълно нова архитектура. Самостоятелно извитият клъстър на инструменти образува най-високата точка на таблото за управление. Това поставя ясен фокус върху водача. Централен, 10,9-инчов дисплей с информация за развлечения и опция за пътнически дисплей се комбинират, за да образуват интегрирана лента от стъкло във вид на черен панел. Всички потребителски интерфейси са изцяло ново проектирани за Taycan. Броят на класическите хардуерни контроли като превключватели и бутони е значително намален. Вместо това управлението е интелигентно и интуитивно - използвайки операция с докосване или функция за гласово управление, която отговаря на командата „Hey Porsche“.
Иновативни задвижващи двигатели и двустепенна трансмисия
Taycan Turbo S и Taycan Turbo имат два изключително ефективни електрически мотора, един на предната ос и един на задната ос, като по този начин правят автомобилите задвижвани на всички колела. Както пробегът, така и непрекъснатата мощност на задвижването се възползват от високата ефективност на постоянно възбудените синхронни машини. Електрическата машина, трансмисионният и импулсно контролиран инвертор се комбинират в компактен задвижващ модул. Модулите имат най-високата плътност на мощността (кВт на литър пакетно пространство) от всички електрически двигатели на пазара днес. Специална особеност на електродвигателите е „навиването“ на намотките на статорните бобини. Тази технология дава възможност за включване на повече мед в статора, увеличавайки мощността и въртящия момент при запазване на същия обем на компонента. Двустепенната трансмисия, инсталирана на задната ос, е иновация, разработена от Porsche. Първата предавка дава на Taycan още по-голямо ускоряване от стоящ старт, докато втората предавка с дълго предавателно съотношение гарантира висока ефективност и също толкова високи запаси на мощност. Това важи и при много високи скорости.
Системи с централна мрежа за шасито
Porsche използва централна мрежа за управление на шасито на Taycan. Интегрираният Porsche 4D Chassis Control анализира и синхронизира всички системи на шасито в реално време. Иновативните системи на шасито включват адаптивно пневматично окачване с трикамерна технология, включително PASM (Porsche Active Suspension Management) електронно управление на амортисьорите, както и електромеханична система за стабилизация за преобръщане Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), включително Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus ). Управлението на задвижването на всички колела с два електродвигателя и системата за възстановяване са уникални. При мощност до 265 kW потенциалната мощност за възстановяване е значително по-висока от тази на конкурентите. Тестовете за шофиране показват, че приблизително 90% от всекидневното спиране се извършва само от електрическите машини - без да се активира спирачката на хидравличното колело.
Профилът на различните режими на шофиране в основата си следва същата философия, както при другите модели на Porsche. Това се допълва от специални настройки, които позволяват оптимално използване на чисто електрическото задвижване. Предлагат се четири режима на шофиране: Range, Normal, Sport и Sport Plus. В допълнение, отделните системи могат да бъдат конфигурирани според изискванията в режим „Индивидуален“.
Световна премиера на три континента едновременно
Световната премиера на Porsche Taycan се състоя едновременно в Северна Америка, Китай и Европа. Най-важните пазари за продажби на новия електрически спортен автомобил са на тези три континента. Местата на събитията са също синоним на три начина за устойчиво управление на енергията: водопадът Ниагара на границата между американския щат Ню Йорк и канадската провинция Онтарио, представляващ хидроенергията, соларната ферма в Нойхарденберг близо до Берлин, представляваща слънчевата енергия и вятърната ферма на остров Пинтан, на около 150 километра от китайския град Фуджоу в провинция Фуджиан, представляваща вятърната енергия. Ние възприемаме тези естествени сили с всичките си сетива по абсолютно същия начин, докато изпитваме впечатляващата мощност на първия изцяло електрически спортен автомобил от Porsche. Това еднократно тройно събитие беше излъчено по целия свят чрез пряко предаване на живо в NewsTV.porsche.com.