Отборът на Renault спечели титлата при конструкторите през 2005 и 2006 година, но е твърде далеч от резултатите, които могат да му гарантират трети последователен успех. В Австралия R27 бе значително по-бавен от конкурентните болиди на Ferrari, McLaren и BMW, а Флавио Бриаторе атакува директно своите състезатели. Проблемите са налице, но концепцията за тяхното преодоляване също – “Б” версия на претендента за титлата през 2007 година.
Ужасяващо слабите резултати, които Renault демонстрира на старта на сезона в Мелбърн, са провокирали Флавио Бриаторе и техническият екип на отбора да стартират проекта R27B. Според Sport Bild, новата версия на болида трябва да бъде готова за европейската фаза от надпреварата.
След финала в Мелбърн босът на Renault призна, че R27 не е достатъчно конкурентоспособен, за да се бори за победата. “Ние постигнахме оптималния баланс на автомобила, използвайки гумите на Michelin. Промяната, която настъпи с единния доставчик Bridgestone бе шок за нас”, заяви Бриаторе.
Техническият екип на отбора потвърди негативното заключение. Коментарите сочат, че междуосието на болида е прекалено късо и не съответства на изискванията, които налагат продуктите на японската компания. R27 не предоставя нужното сцепление, а това не може да се компенсира единствено с корекция в настройките на автомобила.