Казват, че всичко ново е добре забравено старо. Този рефрен обаче определено не важи за спортния автомобил RA на Rizk Automobile.
За база на RA е използван състезателният DBR2 на Aston Martin от 1957 г. Половин век по-късно обаче технологиите са на съвсем друго ниво, което инженерите на Rizk Automobile демонстрират по прекрасен начин.
Стандартно сходните на RA автомобили използват тръбно шаси, но инженерите на американската компания са преценили, че този подход е неприложим за техния проект заради високото тегло на стоманената конструкция и трудностите, които налага при оформянето на вътрешното пространство. Поради тази причина RA залага на карбонов монокок подобно на автомобилите от Формула 1. Единственият минус на това решение е цената, но консултантът Филип Хендерсън (един от най-добрите специалисти в областта на карбоновите конструкции, работил в Benetton по времето на Михаел Шумахер) е бил категоричен, че това е най-подходящия вариант за RA. Резултатът е невероятно устойчиво на механични въздействия шаси, което тежи по малко от 100 кг.
Не по-малко интересни са панелите на високотехнологичния олдтаймер. За тях американският специалист е използвал карбон както и патентования от DuPont през 60-те години материал Nomex, придобил в последствие широка популярност заради огнеупорните си качества. И тук водещи са ниското тегло и здравината. Дебелите 1,27 см панели на RA са приблизително 1500 пъти по-твърди от стандартната ламарина, която се използва в серийната продукция.
Иновациите обаче не спират до тук. Двигателният отсек и пода на автомобила са покрити със специалния изолационен материал Aerogel, който NASA използва за първи път в програмата си за изследване на Марс, стартирала през 2003 г. В това отношение RA няма конкуренция не само сред серийните автомобили, но и в целия сектор.
А какво се крие под капака на RA? Вариантите са три – шестцилиндров редови мотор на Jaguar (4,2 литра и 265 к. с.), V12 отново на Jaguar (за него не са публикувани подробности) и популярният LS3 V8 на Corvette (6,2 литра и 430 к. с.). Стандартно скоростната кутия е петстепенна механична, но за двигателя на Corvette се предлага шестепенна, която може да бъде и автоматик. RA разчита на напълно независимо койловър окачване както за предната, така и за задната ос, като по желание на клиента всички компоненти могат да бъдат хромирани. Общото тегло на автомобила е 952 килограма, което в комбинация с LS3 V8 мотора гарантира феноменална динамика.
Каква е цената на това бижу? За съжаление от Rizk Automobile все още я пазят в тайна. Със сигурност обаче по този показател RA ще слага в задния си джоб най-расовите серийни представители на италианската и немската автомобилна школа.