Тази сутрин на пистата “Каталуния” в Барселона Honda представи новия RA107. Болидът премина успешно вчерашния шейкдаун и днес официалните лица в отбора споделиха своите мнения относно техническите характеристики и поведението на автомобила.
През 2006 година Honda Racing F1 спечели четвъртото място при конструкторите, а Дженсън Бътън се изкачи за първи път на най-високата стълбица на подиума – отлично представяне за отбора, който се изправя пред новите предизвикателства на сезон 2007 с големи надежди.“Изключително съм горд с възможността да представя новия продукт, резулат на съвместната работа на Honda - Великобритания и Япония”, въодушевено заяви босът на Honda Racing F1 Ник Фрай. Въпреки че инженерните групи функционираха отделно през последните години, RA107 е следствие от отличната дейност, която включва хиляди часове съвместна комуникация, страхотна екипна работа и великолепен дух. В началото на 2007 година ще разчитаме на резултатите от края на миналия сезон и успешните тестове преди коледната почивка, когато бяхме един от най-активните отбори. Щастливи сме от възможността да запазим пилотите и основните ключови фигури, което в комбинация с активните разработки, реализирани благодарение на новия въздушен тунел, ни приближава все по-бързо към борбата за шампионската титла.
“Най-голямото предизвикателство за нашия екип бе да подобрим аеродинамиката на болида, съобразявайки се с новите изисквания за безопасност във Формула 1”, коментира техническият директор на отбора Шухей Накамото. “Щастлив съм, че съумяхме да реализираме тази цел и същевременно да намалим теглото на автомобила. RA107 може да се похвали и с някои иновативни разработки, главно в изпускателната и охладителната системи, които резултират в по-стегната конструкция на шасито и съответно подобрена аеродинамична концепция.”
Титулярните пилоти на отбора също бяха оптимисти относно бъдещия сезон. “С нетърпение очаквам да се кача на новия RA107 днес следобед”, коментира звездата на Honda Дженсън Бътън. “Едва тогава ще мога да видя наяве резултатите от дългите месеци усилена работа на двата екипа в Япония и Англия. Вчера за първи път карах RA106 с новите Bridgestone Potenza. Днес ще имам възможност да направя директно сравнение между двете шасита. Щастлив съм, че отново ще мога да седна в кокпита след контузията, която получих. Работя здраво върху физическата подготовка още от края на миналата година”
Рубенс Барикело, който вчера бе отговорен за шейкдауна на RA107, е не по-малко ентусиазиран. “Резултатите от първия тест на болида са позитивни. Впечатлен съм от развитието, което претърпя автомобила и целият екип през последната година, която е първа за мен в Honda. Убеден съм, че RA107 е правилната крачка напред. Иновациите в кормилната уредба и геометрията на окачването са съобразени с Bridgestone. Обновената система за тракшън контрол също е оптимизирана с цел извличане на максималния потенциал на новата Potenza.”
по материали на Honda