Анди Грийн обещава „почти нов автомобил” за Гран при на Германия
Наследникът на Force India не започна обещаващо сезона, но една от причините за това е тоталната смяна на базовата аеро концепция. Екипът на техническия директор Анди Грийн вече използва аеродинамичния тунел на Mercedes в Бракли, след като преди разчиташе на съоръженията на Toyota в Кьолн. Същевременно инвестициите в развитието на автомобила са много по-големи благодарение на новия собственик Лорънс Строл, който замени Виджей Маля.
Подобни промени няма как да дадат моментално резултат, но ако развитието на тима се запази със същите темпове Racing Point може да спори за лидерската позиция във втория ешелон зад голямата тройка на Mercedes, Ferrari и Red Bull. В Испания RP19 получи нови аеропакет и окачване, но най-голямата промяна е планирана за Гран при на Германия.
„За нас „Каталуня” е трудна писта. Тя поставя голямо значение върху баланса на автомобила. През последните години така и не сме се справяли напълно с проблемите, които срещаме в тази посока”, коментира техническият ръководител Анди Грийн.
„Но подготвяме нови компоненти, почти нов автомобил, който да бъде на линия преди лятната пауза. Надявам се, че така ще елиминираме проблемите, които ни преследват на този тип писти.”
Основният проблем на RP19 е балансът в цялата продължителност на завоя. Това не само коства време на пилотите, но и води до прекомерно натоварване върху гумите, категоричен е Грийн.
„Може да постигнем добър баланс в средата на завоя или в началото, дори и в края, но не и да започнем и да завършим с такъв. Именно в това се крие проблемът ни.”
Според Грийн сезон 2019 е преходен и истинската революция в Racing Point след смяната на собствеността ще стане видима едва догодина.