Британската работилница за спортни автомобили Radical представи нов екстремен спортист. Radical RXC продължава традицията на изключително леките състезателни модели от Питърбъроу.
Понякога използването на термина "радикален" в наименованието на автомобилна марка е лошо знамение. Тук обаче "радикален" означава фокусиране върху най-добрите възможни промени като например намаляване на теглото и оптимизиране за активно състезателно приложение. Radical RXC за сега е първият затворен спортен автомобил на английския производител с възможност за движение и по пътищата.
3,7 литра и 380 к.с. за цивилната версия
Под капака, съответно зад седалките, спортният модел Radical RXC от среден клас има 3,7-литров двигател, който е от палитрата на Ford. Този двигател, макар и в не толкова силна версия, може да си види в настоящият Ford Mustang. Задвижващият агрегат изпраща 320 Нм към коляновия вал, мощността отива изключително само към задните колела и осигурява спринт от нула до сто само за 2,8 секунди. Максималната скорост която достига Radical е около 280 км/ч.
При поръчка на състезателната версия на Radical RXC получавате кола без възможност за движение по пътищата, в замяна на това обаче ще имате спортист с 500 к.с. вместо 380 к.с., които се генерират от трилитров осемцилиндров V-образен двигател.
Radical RXC тежи 900 килограма
Въпреки това, само мощността и максималната скорост не правят един автомобил състезателен. Именно за това Radical съчетава тези качества с олекотена конструкция. По данни на производителя RXC тежи 900 кг. Резултатът е съотношение тегло/мощност по-малко от 2,5 кг/к.с. Така че състезателят е на едно ниво с Mercedes SLS AMG Black Series (2,46кг/к.с.).
В допълнение към леката конструкция имаме обтекаема каросерия с широк извисен заден спойлер. При 280 км/ч максимално темпо Radical RXC има тегло едва 900 кг.
Коренно различно оборудване
Кожен салон, навигационна система, подгряване на седалки: какво възприема нормалният водач като нещо съвсем естествено, разбира се Radical е жертва на радикална промяна. Но той може да предложи климатик и мултифункционален волан. Разбира се само много малко автомобили са оборудвани с ролбар на борда, но Radical RXC има нужда от него, за да получи разрешение от FIA, за да влезе в класа на GT. Необходими са също така специални спортни седалки и предпазни шестточкови колани, което разбира се е заводско оборудване при Radical.
Цените за Radical RXC започват от 144 000 евро за пътната версия. RXC е вече на разположение.