Екипът на Audi призна, че победата в тазгодишното издание на “24-те часа на Льо Ман” е една от най-трудните за последните няколко състезания. Основната причина за това признание е включването на заводския тим на Peugeot, който единствен се конкурираше с автомобилите на немския отбор.
Audi е неизменно в челото на “24-те часа на Льо Ман” от началото на десетилетието, като единствено през 2003 година отстъпи първото място на Team Bentley. През изминалия уикенд обаче отборът, ръководен от Волфганг Улрих, срещна съпротивата на фирмения тим на Peugeot, който се завърна в легендарната надпревара след дългогодишно отсъствие. Въпреки това Audi R10 отново спечели легендарната надпревара благодарение на екипажът със стартов номер едно - Франк Биела, Марко Вернер и Емануел Пиро. И тримата състезатели обаче признаха, че победата съвсем не е била лека.
“Тазгодишното издание на “24-те часа на Льо Ман беше невероятно”, коментира Пиро. “След като два от болидите на Audi отпаднаха, стана още по-трудно. До финала оставаха цели девет часа, а зад нас дебнеха двете машини на Peugeot, готови да атакуват във всеки един момент.”
Спортният директор на Audi Волфганг Улрих добави, че е изключително доволен от победата, тъй като е постигната при конкуренцията на един наистина достоен съперник. “Мисля, че това беше най-трудният старт за “24-те часа на Льо Ман”, в който сме участвали някога. Успяхме да изведем само един от трите автомобила до финала, но за щастие той се справи с конкуренцията на Peugeot.”
Биела, който има пет победи в кариерата си, постигнати в екип с Пиро, също споделяше мнението на своите съотборници. “Последната победа винаги е най-сладката, но трябва да призная, че надпреварата бе много, много трудна. Когато научихме, че сме без подкрепа на пистата, напрежението и отговорността нараснаха неимоверно.”
Пилотите в екипа на Audi и техните ръководители отдават заслуженото уважение на фирмения тим на Peugeot, но първото участие на 908 Hdi FAP в легендарната надпревара определено не отговори на очакванията и поставените цели. През по-голямата част от надпреварата автомобилите на френския тим имаха проблеми с охлаждането, баланса, лагеруването на задните колела, а два часа преди края екипажът, стартирал с номер седем (Минасиан, Жене, Вилньов) бе принуден да прекрати участието си заради повреда в двигателя. Успешният финиш на Peugeot Total № 8 също бе под въпрос заради аналогичен проблем, но за щастие на Мишел Барж, спортен директор на Peugeot, агрегатът на втория 908 Hdi FAP издъхна след появата на карирания флаг.