Шефът на Надзорния съвет обвинен, че действал срещу интересите на акционерите.
Споразумението за поглъщането на Continental от далеч по-малката като мащаб Schaeffler Group предизвика окончателен разрив по върховете на управлението на най-големия германски производител на авточасти. След едномесечни препирни двете компании най-сетне се договориха, след като Schaeffler повиши офертата си от 70.1 до 75 евро на акция (което оценява Continental на 12.1 млрд. евро) и склони да ограничи дела си до 49.99 на сто от капитала (на практика достатъчни за контрол върху компанията).Това споразумение обаче накара изпълнителния директор на Continental Манфред Венемер да подаде оставка, мотивирана с конфликт между него и председателя на Надзорния съвет Хубертус фон Грюнберг. Венемер настояваше за по-твърд отпор и по-малко компромиси към Schaeffler, но фон Грюнберг категорично изиска да се постигне договореност, заявявайки, че не иска компанията му да остави след себе си "само изпепелена земя" в тази корпоративна война.
Позицията на фон Грюнберг обаче е доста съмнителна заради близките му връзки с Мария-Елизабет Шефлер, собственичката на инженерната компания. В Германия се чуха открити упреци, че той не е действал в интерес на акционерите на Continental. Един от най-големите чуждестранни инвеститори коментира пред The Financial Times, че "без г-н фон Грюнберг можеше да се постигне далеч по-изгодна цена". Сега на председателя на надзора му предстои още една важна битка - да успее да вреди протежето си Карл-Томас Нойман за наследник на Венемер. Доста други членове на съвета обаче предпочитат за тази роля финансиста Ален Хипе, който е близък на досегашния изпълнителен директор.