Крейг Брийн спечели рали "Акрополис" и първата победа за новия Peugeot 208 T16. Тодор Славов (Renault Clio R3) отпадна на петата отсечка, след като преди това бе убедително начело при автомобилите с предно предаване.
Това е първа победа за Брийн в генералното класиране на състезание от Европейския рали шампионат и първата международна надпревара за новия автомобил на Peugeot. Успехът на французите можеше да бъде и двоен, но Кевин Абринг отпадна в събота заради технически проблеми.
Рали "Акрополис" стартира ударно за новия Peugeot 208 T16, след като Абринг спечели втората отсечка, а Брийн третата. Следобедните минавания отново започнаха с етапна победа на френския производител, като неин автор бе Абринг. За съжаление теч в охладителната система спря устрема на холандеца, който напусна надпреварата след предпоследния етап за деня.
Брийн се възползва от проблемите на своя съотборник и оглави класирането, като авансът му спрямо втория Бриан Буфие (Citroen DS3 RRC) в събота вечер бе 14,7 секунди. Те се оказаха напълно достатъчни за ирландеца, въпреки че Буфие атакува в неделя, и той спечели първото си голямо рали и първото международно състезание за 208 T16.
Буфие може да съжалява за второто място, тъй като в повечето случаи бе по-бърз от Брийн. Спукана гума още във втората отсечка и серия от малки неточности в събота обаче го оставиха без реални шансове за победата и го принудиха да спори здраво с Кайетан Кайетанович (Ford Fiesta R5) за втората позиция.
Четирикратният шампион на Полша на няколко пъти излизаше пред Буфие, но имаше проблеми със сервото на осми етап, а и върна газта при следобедните минавания в неделя, за да не рискува подиума, който бе сигурен с оглед голямото изоставане на Есапека Лапи. Заводският пилот на Skoda изгуби много време на асфалта в петък, направи и фалстарт в третия етап, което го остави без шансове за подиума. Челната петица допълни завърналият се на международната сцена Бруно Магалаеш (Peugeot 207 S2000).
Тазгодишното издание на рали "Акрополис", което бе кръг от Европейския шампионат, имаше сериозно българско присъствие. Тодор Славов започна вихрено надпреварата и натрупа минута аванс спрямо конкурентите си при автомобилите с един двигателен мост четири етапа след началото. На предпоследния за деня „Агионори“ обаче неговият Renault Clio R3 попада върху участък с много фракция и Славов излетя от трасето.
"На излизането от един много дълъг завой стъпихме на фракцията и автомобилът стана неуправляем", коментира Славов за auto motor und sport. Удари се в насипа отстрани, който организаторите бяха сложили на местата, където няма мантинели. За съжаление бяхме точно на края на тези купчини пръст и автомобилът тръгна към дерето вместо да се върне на пътя, както очаквахме. Не знам как, но го задържах в последния момент. Тогава обаче задната ос отсече рязко и се забихме в ската. Повредите не ни позволиха да продължим."
Екатерина Стратиева бе далеч от темпото на Славов, въпреки че за второ поредно състезание е зад волана на Subaru Impreza STI, но поне стигна до финала. Българката завърши на предпоследната 22-а позиция, която обаче бе достатъчна за първото място в шампионата на дамите. Пълното класиране може да видите тук.
Следващият кръг от ERC е в Северна Ирландия от 17 до 19 април.