Мико Хирвонен (BP Ford) е на крачка от първата си победа за сезона, след като вторият ден на рали „Акрополис” се оказа фатален за пилотите на Citroen.
Пет етапа преди финала на рали „Акрополис” финландецът е начело с аванс от 1:40.1 минути спрямо втория Себастиен Ожие (Citroen Junior). Яри-Мати Латвала, който вчера катастрофира в последната отсечка, изненадващо се изкачи на трета позиция, след като всички пилоти в челото отпаднаха един след друг.Мико Хирвонен започна деня с крехък аванс от 3 секунди спрямо Дани Сордо (Citroen), а Себастиен Льоб (Citroen) се движеше трети и имаше отличен шанс да атакува от по-задни позиции, докато двамата пилоти пред него разчистваха отсечките. Още на първия етап обаче световният шампион катастрофира осем километра след старта и след серия преобръщания приключи участието си на рали „Акрополис”.
Citroen все пак имаше отличен шанс да атакува първото място благодарение на Дани Сордо, който поддържаше темпото на Мико, но четири километра след началото на третия етап за деня повреда в окачването го остави встрани от пътя. Напълно неочаквано заводският отбор на Citroen остана извън играта, но частният пилот на френската марка Петер Солберг изненадващо се изкачи на втора позиция преди обедния сервиз и бе твърдо решен да атакува Хирвонен за следобедните преминавания.
И Солберг обаче не можа да избегне прокобата, която тегнеше над френските автомобили. На старта на предпоследния етап за деня разликата между него и лидера Хирвонен бе 21,9 секунди, но в края му – повече от две минути. Повреда в окачването на достолепния Citroen Xsara WRC забави норвежеца, като в края на деня той се смъкна на осма позиция, на десет минути зад лидера.
„Много неща се случиха днес, но този път карах наистина разумно”, обясни в края на деня Мико Хирвонен, който е на крачка от първата си победа за сезона. Не съм правил грешки, нямахме никакви проблеми, избягвахме камъните, пазехме и гумите. Единствено аз нямах проблеми и резултатът е налице. Наистина добър ден. Преднината ми е голяма, така че утре трябва да карам спокойно и всичко ще бъде наред. Но знае ли някой какво още може да се случи?!”
Льоб, Сордо и Петер Солберг не бяха единствените, които не можаха да се справят с горещия макадам в Гърция. Хенинг Солберг (Stobart Ford) и Мадс Остберг (Subaru Impreza WRC2008) също отпаднаха, което позволи на Себастиен Ожие да се изкачи на изненадващата втора позиция. В края на деня французинът бе забавен от движещия се с много бавна скорост автомобил на Петер Солберг, което позволи на Мико да увеличи преднината си в челото на 1:40.1 минути, но и второто място би било страхотен успех за представителя на Citroen Junior.
Латвала бе другият голям печеливш от проблемите на водещите пилоти. Финландецът демонстрира страхотно темпо вчера, но катастрофира в последния етап и завърши деня на единайсети. Заради грешките на своите колеги обаче заводският пилот на Ford изненадващо се озова в позицията да атакува подиума, което изглеждаше напълно невъзможно тази сутрин.
Звездата на деня обаче бе Евгени Новиков. Осемнайсетгодишният руснак, който кара за Citroen Junior, спечели две отсечки следобед и въпреки вчерашните проблеми с гумите се движи на престижната четвърта позиция. Бясната атака на Новиков остави неговия съотборник Конрад Раутенбах пети, а Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) - на шесто място. Челната осмица допълват Халид Ал-Касими (BP Ford) и Петер Солберг.
Третият последен ден на рали „Акрополис” включва пет етапа с обща дължина 95,26 километра. Мико Хирвонен ще стартира на „Лутраки 1” в 9:33, а финалът ще бъде около 14 часа.