Себастиен Льоб оглавява класирането след първия ден на рали „Акрополис”, седми кръг от Световния рали шампионат. Челната тройка допълват съотборникът на Льоб в екипа на Citroen Дани Сордо и Петер Солберг (Subaru). Двамата пилоти на Ford Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала останаха шести и седми, след като в края на деня получиха идентични повреди в окачването.
Малшанс за пилотите на Ford
При първите преминавания по отсечките тази сутрин Льоб изоставаше на 4,2 секунди от временния водач Яри-Мати Латвала. Малшансът обаче отново споходи финландеца. Първият удар той получи в четвъртата отсечка, когато загуби единайсет секунди, съответно и лидерската позиция, заради спукана гума. Същинските проблеми за Яри-Мати обаче се появиха в края на шестата, където не видя една от появилите се дупки по пътя и счупи окачването на своя автомобил. Все пак Латвала премина успешно пътната секция и завърши суперспециалния „Татои”, с който приключи първия състезателен ден, но загуби повече от минута.
Аналогична бе съдбата и на другия пилот на BP-Ford. Мико Хирвонен изпитваше затруднения с разчистването на пътя като първа кола по отсечките през целия ден, а при следобедните преминавания имаше проблеми с настройките на автомобила и изразеното недозавиване. За капак на всичко и той се озова в клопката, която препъна Латвала в края на деня, и едва завърши последната отсечка.
Латвала и Хирвонен заемат съответно шесто и седмо място, но имат голям шанс да наваксат изоставането спрямо Льоб по време на втория ден заради по-задната стартова позиция (втора и четвърта).
Citroen атакува двойна победа
„Моят Citroen C4 се държеше прекрасно през целия ден, независимо от условията по отсечките”, коментира Льоб след края на деня. „Както по пясъка на „Шиматари” (1 и 4), по макадама на „Тива” (2 и 5), така и по камъните на „Псата” (3 и 6). „Псата” ни дава предварителна представа за това, което ни очаква утре. Състезанието е далеч от своя край, така че не е изключено да наблюдаваме още много драми през уикенда”
Дани Сордо по традиция е много бърз в началото на всяко състезание, като и днес не направи изключение. Испанецът изостава само на 15,7 секунди от водача Льоб и е единственият, който има реални шансове да му отмъкне първото място. Едва ли обаче босът на Citroen Ги Кеснел ще му позволи да атакува с оглед очертаващата се двойна победа на марката.
Състезателен дебют за Subaru Impreza WRC2008
Първият ден на рали „Акрополис” се очакваше с огромен интерес заради състезателния дебют на Subaru Impreza WRC2008. По отношение на чистата скорост автомобилът не се отличаваше съществено от своя предшественик, но и двамата пилоти изразиха задоволството си от поведението му. След проблемите на Латвала и Хиронен Петер Солберг дори излезе на трета позиция. Крис Аткинсън не можа да се възползва от тях, тъй като получи сходна повреда на същото място. За австралиеца обаче последствията бяха значително по-малки – той изгуби само 16,7 секунди и завърши деня осми.
Тим-шефът на Subaru Дейвид Ричардс определено може да бъде доволен от първия ден на рали „Акрополис”, тъй като Subaru Impreza WRC2008 демонстрира добра надеждност още при първия си тест „на живо”. За категорични заключения обаче е твърде рано, тъй като до финала остават близо 230 състезателни километра.
Отново в Stоbart
На рали „Акрополис” Хенинг Солберг отново се присъедини към екипа на Stobart, което само може да радва босът на M-Sport Малкълм Уилсън. Норвежецът, който традиционно се представя на ниво в Гърция, зае четвъртото място, след като Латвала и Хирвонен се препънаха на последния етап.
Другите двама пилоти на Stobart обаче имаха сериозни технически проблеми. Още във втория етап Джиджи Гали удари един от камъните по трасето и счупи окачването на своя Focus RS WRC 07, което го остави извън надпреварата. Вероятно Гали ще стартира отново утре по системата „супер рали”, но едва ли ще има сили да се пребори за място в зоната на точките, тъй като изостава на половин час от лидера Льоб.
Матю Уилсън пък счупи полуоска в третия етап, но стигна до сервизната зона, където механиците на Stobart отстраниха повредата. Дванайсетото място обаче едва ли се нрави на младия британец, който преди две седмици в Сардиния също имаше сериозни затруднения.
И сам войнът е войн
Силно каране в първия ден на рали „Акрополис” направи и частният пилот на Citroen Урмо Аава. Естонецът се движи пети, но едва ли ще удържи атаките на Латвала и Хирвонен, които изостават съответно на 3,4 и 20,9 секунди от него.
Вторият ден на рали „Акрополис” включва шест етапа (по две преминавания на три отсечки) с обща дължина 119,12 км. Първата кола стартира по „Агии Теодори” в 9:58.