Себастиен Льоб със Citroen C4 WRC спечели четвърта си поредна победа в Аржентина. Втори, на две минути и половина зад лидера, завърши пилотът на Subaru Крис Аткинсън. Дани Сордо попълни челната тройка, след като Петер Солберг отпадна на „Мина Клаверо”.
Световният шампион Себастиен Льоб оглави класирането в петък следобед, когато временният лидер Мико Хирвонен с Ford Focus RS WRC 07 удари камък и получи повреда в окачването. След отпадането на Хирвонен Себ нямаше конкуренция и завърши спокойно надпреварата с аванс от 2:33 минути спрямо втория Крис Аткинсън.
Рискът на контролираните гуми
“Обичам, когато условията са тежки, но днес сякаш за първи път карам по толкова трудни отсечки”, коментира Льоб на финала. „Наистина условията бяха ужасяващи, но променливото време ни затрудняваше и през целия уикенд. Постоянно валеше, често имаше и мъгла, а пътищата бяха напълно разкаляни.”
Световният шампион добави, че въпреки сериозния аванс, който натрупа още в петък следобед, постоянно е бил под напрежение. „По време на първия ден битката бе много оспорвана. Впоследствие излязохме начело и единствената ни цел беше да финишираме. Но с твърдия тип гуми, който Pirelli избра за старта в Аржентина, това се оказа изключително тежка задача. На места едвам удържах автомобила на пътя. Да, и преди сме карали при мъгла, дъжд и кал, но винаги сме имали възможност да избираме най-подходящите гуми в зависимост от условията. Надявам се, че нещо може да се направи по този въпрос занапред.”
След финала на рали „Аржентина” Льоб излезе начело в шампионата на пилотите с аванс от пет точки спрямо втория Мико Хирвонен.
Радост и тъга в екипа на Subaru
Петер Солберг бе на крачка от второто място, но проблем в електрониката на Impreza WRC2007 го принуди да се откаже от надпреварата по време на деветнайсетата отсечка, първа за неделния ден. Въпреки това Subaru имаше представител на подиума благодарение на Крис Аткинсън, който завърши втори.
„Съжалявам за отбора. Толкова ни се искаше да имаме два автомобила в челната тройка”, заяви австралиецът, който от общо четири старта тази година спечели три подиума. „Второто място е страхотен резултат, но сякаш нещо ми липсва след отпадането на Солберг.”
Стратези
Вторият пилот на Citroen Дани Сордо завърши на трета позиция. Испанецът не впечатли с особено високо темпо, но кара стабилно, нямаше технически проблеми, което с оглед на тежките условия в Аржентина се оказа най-добрата стратегия. Доказателство за това е представянето на Конрад Раутенбах. Роденият в Зимбабве пилот изостана на цели 20 минути от лидера Льоб, но това не му попречи да финишира на четвърта позиция.
„Фантастично е. Знаех, че състезанието ще бъде изключително тежко, така че основната ни цел просто бе да завършим и да натрупаме опит. Това се оказа много подходяща стратегия”, сподели Раутенбах, който се състезава с частен C4 WRC, но подготвен от заводския препаратор Citroen Sport.
BP-Ford удари на камък
Мико Хирвонен завърши пети, въпреки че в събота стартира по системата „супер рали” с пасив от 25 минути. „Бях толкова разочарован в петък. Движихме се убедително начело, но за нещастие ударихме камък. Но сега сме тук. В събота, когато стартирахме отново, дори не ми и минаваше през ума, че ще спечелим точки. Толкова бяхме назад. За шампионата това е от съществено значение. Себастиен не е толкова далеч напред, така че битката продължава”, коментира водещият пилот на BP-Ford.
Съотборникът на Хирвонен Яри-Мати Латвала спечели два от общо трите етапа днес, но остана на незавидната петнайсета позиция. В петък младият финландец се превъртя по таван, а вчера получи повреда в стартера.
До последната точка
Месният любимец Федерико Вийагра изведе аржентинския Munchi’s Ford на престижното шесто място, въпреки че по време на финалния етап допусна сериозна грешка и изгуби близо 50 секунди. Джиджи Гали (Stobart), който стартира тази сутрин по системата „супер рали”, остана седми.
„Касапницата” по отсечките около Кордоба позволи на трима от пилотите в група N да завършат в челната десетка. Андреас Аигнер с Mitsubishi Lancer Evo 9 завърши осми в генералното класиране и по този начин спечели победата в шампионата на ФИА за серийни автомобили. Себастиaн Белтран (Mitsubishi Lancer Evo 9) и Яри Кетомма (Subaru Impreza N12) му правеха компания на подиума за P-WRC.
Следващият старт, валиден за Световния шампионат, е рали "Йордания" (24-27 април).