Двамата пилоти на Citroen Себастиен Льоб и Мико Хирвонен са убедително начело и след втория ден на рали „Аржентина”, пети кръг от WRC. Седемкратният световен първенец има само 7,2 секунди аванс, но Хирвонен получи нареждане да не атакува своя съотборник до финала.
След като Петер Солберг (Ford) катастрофира в четвъртия етап, а неговият съотборник за старта в Аржентина Дани Сордо сгреши при избора на гуми за последната отсечка в петък, двамата пилоти на Citroen поеха изцяло инициативата. Само десета разделяше Льоб и Хирвонен преди началото на втория ден от надпреварата, което провокира страхотната битка помежду им при сутрешните минавания. По време на обедния сервиз обаче от екипа на французите инструктираха изрично своите състезатели да спрат с атаките, за да може Citroen да запази без излишни рискове първите две позиции.
„Говорих и с двата екипажа и те се съгласиха, че това е най-доброто решение”, коментира Ив Матон, тим-шефът на Citroen. „Себастиен за малко да излети от пътя (в деветия етап), а ние не можем да си позволим лукса да изпуснем първите две места, които са от огромно значение и за двата шампионата. За Мико е трудно да приеме това, след всичко, което му се случи в Португалия, но вярвам, че той съвсем скоро ще има възможност да се качи на най-високото място на подиума.”
Дани Сордо е на път да запише подиум още при първия си старт с екипа на Ford, въпреки че спука гума в единайсети етап. Авансът му спрямо четвъртия Мадс Йостберг (Adapta Ford) обаче е близо две минути. Норвежецът също няма от какво да се притеснява в оставащите шест етапа до финала, тъй като най-близкият му преследвач Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC) е на цели шест минути зад него.
Насер Ал-Атия (Qatar Citroen) се движеше стабилно пети след края на първия ден, но разби окачването на своя автомобил малко преди финала на деветата отсечка и отпадна. Това от своя страна позволи на заводския пилот на VW Себастиен Ожие (Skoda Fabia S2000) да излезе на отличното шесто място, след като в предпоследната отсечка мина пред съотборника си Андреас Микелсен. Разликата между двамата обаче е само пет секунди, което предвещава много оспорвана битка в третия финален ден от рали „Аржентина”.
Тиери Нювил се върна по системата „супер рали” тази сутрин и се движи осми, а Петер Солберг, който спечели три от седемте отсечки днес, излезе на девета позиция, след като изпревари Арминдо Араужо (Portugal MINI) на суперспециалния.
Третият последен ден на рали „Аржентина” включва шест отсечки с обща дължина 132,19 км. Финалният етап, който е и „пауър стейджът”, стартира в 15:21 (21:21 българско време).