Първа победа за новозеландеца и първа за Hyundai през настоящия сезон
Яри-Мати Латвала (VW) бе абсолютен фаворит за спечелването на рали „Аржентина”, след като отвори преднина от близо 15 секунди в събота по обяд. Катастрофата на финландеца в четиринайсетия етап обаче изведе Падън в челото и въпреки уникалната атака на Себастиен Ожие (VW) на финала, новозеландецът запази първото си място.
Рали „Аржентина” за пореден път доказа, че притежава абсолютно всичко за една вълнуваща надпревара. Обратите следваха един след друг, а на финала триумфира най-обещаващият млад пилот. Хейдън Падън смачка конкуренцията във финалния „пауърстейдж” и стана първият новозеландец, печелил кръг от WRC.
Преди уникалното каране на Падън в последната отсечка обаче толкова обещаващото рали „Аржентина” бе на път да се превърне в пълен кошмар за него. В отварящия деня етап пилотът на Hyundai трябваше да рестартира на два пъти своя автомобил, а на последвалата „Мина Клаверо” Ожие бе по-бърз с впечатляващите 19,8 секунди. По този начин авансът от половин минута на Падън бе ограничен до нищожните 2,6 секунди.
Точно в този момент обаче Падън показа желязна психика. Атакува на абсолютния максимум, на няколко пъти се размина само на косъм от катастрофата и спечели както трите бонус точки от финалния „пауърстейдж”, така и четвъртия кръг във WRC. Ожие остана на втора позиция, но въпреки това увеличи преднината си във временното класиране на пилотите заради проблемите на Латвала.
Скъсана опора на амортисьора стана причина за катастрофата на финландеца в събота, но проблемите му продължиха и в неделя. След като се върна в надпреварата по системата „Рали 2”, Латвала отново излетя от пътя и то в средата на последния етап. Въпреки че от началото на сезона са изминали само четири кръга, заводският пилот на VW може да се прости с титлата заради трите нули.
Андреас Микелсен (VW) допълни челната тройка, въпреки че четвъртият Дани Сордо (Hyundai) направи много силна атака в последния ден. Испанецът дори записа второ време в „пауърстейджа”, но пасивът му от петък и събота бе прекалено голям, за да се пребори за подиума.
Мадс Йостберг и M-Sport отново нямаха отговор на темпото на VW и Hyundai, останаха на пет минути зад победителя, но въпреки това завършиха на пета позиция. Тиери Нювил (Hyundai) спокойно можеше да е на мястото на норвежеца, но още в петък загуби шест минути заради проблем с електрониката. Сходна бе и ситуацията с От Танак (DMACK Ford), който не завърши петъчния ден заради повреда в алтернатора.
Аржентинският шампион Маркос Лигато (PH-Sport Citroen) се пребори за седмото място, а Ерик Камили (M-Sport Ford) най-накрая направи чисто състезание и стигна до финала осми. Челната десетка допълниха Хенинг Солберг (Ford Fiesta RS WRC) и победителят във WRC 2 Никола Фукс (Skoda Fabia R5). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
След рали „Аржентина” WRC отново се завръща на територията на Европа. Следващият кръг е рали „Португалия”, което стартира на 19 май.