Себастиен Льоб (Citroen DS3 WRC) спечели осмата си победа в Аржентина и по недвусмислен начин показа, че дори и след дълго отсъствие остава най-силният пилот в Световния рали шампионат. Двамата състезатели на VW Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвата допълниха челната тройка.
Това е 78-ата победа в кариерата на Себ и по всяка вероятност последната на макадам, тъй като програмата му за сезон 2013 включва само още рали „Франция”. От 2014 г. деветкратният рали шампион ще се прехвърли заедно със Citroen към Световния шампионат за туристически автомобили.
„Победата ни тук е много емоционална”, коментира на финала Льоб. „Беше тежко рали със сложни етапи, но атмосферата беше страхотна, прекрасно беше да съм част от нея през целия уикенд. Мина много време от последното ми рали на макадам и първоначално ми беше трудно да вляза в ритъм, да накарам автомобила да работи добре, но като цяло карането ни беше перфектно.”
Близо 80 000 души проследиха финалната „Ел Кондор” и направиха рали „Аржентина” едно от най-вълнуващите състезания през тази година. За това заслуга има и Себастиен Ожие, който потегли към южноамериканската страна с актив от три поредни победи. Той бе на път да запише и четвърта, след като спечели пет от първите шест отсечки в надпреварата, но излетя от пътя и изгуби близо 40 секунди в петък сутрин, предоставяйки лидерската позиция на Льоб. Още в следващата атака Ожие спука и гума, след което прецени, че е по-добре да върне газта и да не рискува второто място с оглед развитието на шампионата. Ожие е лидер в класирането при пилотите с актив от 122 точки, а Льоб, който през този сезон няма да представлява заплаха за него заради ограничената си програма, е втори с 68.
Яри-Мати Латвала допълни челната тройка след много ожесточена битка с Евгени Новиков (Ford Fiesta RS WRC) в последния ден на рали „Аржентина”. В петък финландецът изгуби над две минути заради спукана гума и започна съботния ден с 8,2 секунди пасив спрямо Новиков. Четирите етапни победи, включително и на финалния „пауър стейдж”, обаче му отредиха третото място и трите бонус точки. Подиумът до последно бе постижима цел и за Новиков, който също показа отлично темпо в последния ден, но пилотът на M-Sport се завъртя във финалния етап и трябваше да се примири с четвъртото място.
Тиери Нювил (Ford Fiesta RS WRC) остана пети, следван от Мико Хирвонен (Citroen DS3 WRC). Финландецът излезе на втора позиция след проблемите на Ожие и имаше реални шансове за победата преди обаче да спука гума в петък, а впоследствие повреда в електрическата система на заводския Citroen DS3 WRC да го забави близо с 6 минути.
Мадс Йостберг (Ford Fiesta RS WRC) също имаше технически проблеми. Още в четвъртата отсечка пилотът на M-Sport разби кормилната си уредба и отпадна, но благодарение на системата „супер рали” стигна седми до финала. Андреас Микелсен (VW Polo R WRC) отмъкна с две десети осмото място на Дани Сордо (Citroen DS3 WRC), след като испанецът не само се обърна по таван още в четвъртък, но и получи повреда в скоростната кутия. Челната десетка допълни Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC), който също като Сордо направи едно минаване през таван в първия ден от надпреварата. Във WRC-2 победата спечели тринайсетият Абдулазис Ал-Кувари (Ford Fiesta RRC).
Следващия кръг от Световния рали шампионат е в Гърция. Рали „Акрополис” старира на 31 май.