Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Аржентина: Латвала спря серията на Ожие

11.05.2014 20:54
Рали Аржентина: Латвала спря серията на Ожие

Яри-Мати Латвала спечели рали "Аржентина" и рекордната девета поредна победа за екипа на VW. Съотборникът му Себастиен Ожие остана втори с минута и половина пасив, а Крис Мийк (Citroen) допълни челната тройка.

Изключително тежки условия посрещнаха пилотите на старта на петия кръг от Световния рали шампионат. Заради поройните дъждове и разораните трасета първият същински ден от надпреварата се оказа кошмарен за голяма част от водещите пилоти. Мико Хирвонен (M-Sport) и Мадс Йостберг (Citroen) катастрофираха още на отварящия етап в петък, а Андреас Микелсен (VW) паркира своя автомобил малко преди финала на последната отсечка за деня. 

Двамата заводски пилоти на Hyundai Дани Сордо и Тиери Нювил също имаха сериозни проблеми в петък, но от техническо естествено. Испанецът загуби над дванайсет минути сутринта заради повреда в турбото, след което спря окончателно в последния етап за деня, за да запази двигателя си. Тиери Нювил също бе инструктиран да не кара до финала, тъй като и при него 1,6-литровият мотор на Hyundai дефектира.

При това положение световният шампион Себастиен Ожие и съотборникът му Яри-Мати Латвала останаха единствените претенденти за победата. Двамата си разменяха на няколко пъти челната позиция преди финалния етап в петък, дълъг внушителните 52 километра. Именно на него Латвала нанесе решителния си удар, тъй като бе с цели 18,2 секунди по-бърз от съотборника си и оглави класирането.

От този момент нататък Латвала контролираше преднината си, особено след като Ожие се завъртя в първия етап от следобедните минавания в събота, а и впоследствие деламинацията на предна лява гума го забави допълнително. Гъстата мъгла в неделя и ниската видимост усложниха задачата на финландеца, но въпреки това той стигна необезпокояван до финала и спечели втората си победа от началото на сезона. 

Ожие завърши на минута и половина зад съотборника си, но спечели финалния "пауърстейдж" и максималните три бонус точки. На шест минути зад победителя остана Крис Мийк и въпреки това заводският пилот на Citroen се качи на подиума при дебюта си в Аржентина. Челната петица допълниха Андреас Микелсен и Тиери Нювил, въпреки че двамата стартираха по системата "рали 2" в събота. Белгиецът се надяваше на добро представяне в "пауърстейджа", за да компенсира техническите проблеми в петък, но отново повреда, този път в скоростната кутия, му коства над минута в етапа. 

Роберт Кубица (M-Sport) обеща преди старта на надпреварата, че този път ще заложи на сигурното пилотиране и го направи. Полякът най-накрая се опази от грешки и стигна шести до финала макар и с над десет минути пасив. Аналогична бе и стратегията на Елфин Еванс (M-Sport), който завърши на 24,2 секунди зад него. 

Челната десетка допълниха Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC), Мико Хирвонен, който също като Нювил и Микелсен се върна в надпреварата благодарение на "рали 2", и победителят във WRC 2 Насер Ал-Атия (Ford Fiesta RRC). Мадс Йостберг също можеше да си тръгне от Аржентина с точки, но получи контузия на дясната ръка след инцидента в петък и един удар в камък по време на съботните етапи. Норвежецът все пак реши да стартира в неделя и да кара само с лява ръка, но заради лошите атмосферни условия екипът на Citroen предпочете да не рискува и инструктира своя състезател да прекрати участието си. Пълните резултати от рали "Аржентина" може да видите тук, а класирането в шампионата - тук.

Следващият кръг е рали "Сардиния" от 5 до 8 юни.

Коментари
comments powered by Disqus