Себастиен Льоб със Citroen C4 WRC е начело след първия ден на рали „Аржентина”. Двамата пилоти на Subaru Крис Аткинсън и Петер Солберг заемат съответно втора и трета позиция.
Предположенията на Петер Солберг, че атмосферните условия ще изиграят съществена роля в аржентинската надпревара, се реализираха в пълна сила след първия състезателен ден. Тежките макадамови трасета в комбинация с дъжда и мъглата около Кордоба затрудниха голяма част от пилотите в Световния рали шампионат, включително и временния лидер Мико Хирвонен. Финландецът се откъсна в челото с аванс от 50 секунди още след първата отсечка, но осем километра преди финала на петата удари камък и повреди окачването на своя Ford Focus RS WRC 07.
Има ли кой да спре Льоб?
Денят определено не започна добре за четирикратния първенец Себастиен Льоб. Пилотът на Citroen се завъртя още на първата отсечка и позволи на Мико Хирвонен да натрупа солиден аванс в челото. По време на обедния сервиз разликата между двамата беше цели 50 секунди, което дори и за рисково състезание, каквото е рали „Аржентина”, е пределно много. Късметът обаче бе на страната на Льоб. След грешката на Хирвонен, той излезе начело с преднина от минута и половина спрямо втория Крис Аткинсън със Subaru.
“Разбира се, че след като Мико спря, се чувствам много по-спокойно”, коментира Себ след финала на петата отсечка. „Не ми е приятно, че спечелих позиция по този начин, предпочитам това да става на трасето. Въпреки че съм начело, имам сериозни притеснения. Не знам защо Мико беше толкова по-бърз от мен тази сутрин. Опитахме се да направим някои корекции по автомобила в сервиза, но няма как да преценим дали сме на правилния път, след като Мико спря в отсечката. Мисля, че първата стартова позиция е предимство с оглед на атмосферните условия. Сцеплението беше много по-добро, след като го задминах.”
36 секунди делят втория и петия
Всички усилия на Subaru WRT са насочени към подготовката на новия рали автомобил, но въпреки това двамата пилоти на тима показват изключително добро темпо в началото на сезона. В предишния старт – рали „Мексико”, Крис Аткинсън завърши на втора позиция и сега е на път да повтори върховото за своята кариера постижение. Това обаче съвсем няма да му е лесно, след като третият Петер Солберг е само на осем секунди зад него. Норвежецът можеше и да е втори, но по време на петия етап счупи един от предните амортисьори на своя автомобил и бе принуден да намали темпото.
Амбиции за по-предни позиции имаше и петият Дани Сордо. Пилотът на Citroen стартира осмия етап на една секунда зад Солберг, но проблем с управлението на C4 WRC го забави сериозно в битката за подиума. От това се възползва Джиджи Гали (Stobart Ford), който го изпревари и завърши деня на четвърта позиция. Само 36 секунди разделят втория Аткинсън и петия Гали, което обещава оспорвана надпревара и в съботния ден от рали „Аржентина”.
Аржентинска рулетка
Любимецът на местната публика Федерико Вийагра с екипа на Munchi’s Ford заема престижната шеста позиция, след като голяма част от водещите пилоти допуснаха грешки или станаха жертви на тежките условия. Номинираният от Stobart Хенинг Солберг отпадна след повреда в окачването, а преобръщане през таван забави с цели осем минути заводския пилот на Ford Яри-Мати Латвала сутринта. Финландецът компенсира до известна степен грешката си и след поредица от силни времена се движи на осма позиция. За повече обаче едва ли ще има сили, след като изостава на цели три минути от седмия Матю Уилсън.
По традиция и двамата пилоти на Suzuki не завършиха и утре ще стартират по системата „супер рали”. Четири километра преди началото на първия етап Пи Джей Андерсон спря заради технически проблем. Неговият съотборник Тони Гардемайстер се движеше седми в края на деня, но удари камък по време на осмата отсечка, изхвърча от пътя и повреди окачването на Suzuki SX4 WRC.
Девет етапа очакват пилотите във втория ден на рали „Аржентина” с обща дължина 154,38 километра. Първият автомобил стартира в 13:05 българско време.