Себастиен Льоб (Citroen) е начело след втория ден на рали „Аржентина”, пети кръг за световния шампионат. Основният му претендент Мико Хирвонен отпадна в пътната секция след петнайсети етап заради повреда в двигателя.
Интригата, която се оформи около битката за първото място вчера, приключи след втория ден на рали „Аржентина”. Себастиен Льоб спечели и четирите етапа тази сутрин и с лекота измести Дани Сордо от лидерската позиция, въпреки че в началото на деня изоставаше на цели шестнайсет секунди зад испанеца. Единственият проблем за световния шампион дойде в откриващата „Ел Мирадор – Сан Лоренцо”, след като един километър преди края й заради грешка в записките той излетя от пътя, но без никакви последици за заводския Citroen C4 WRC.Въпреки че Льоб наложи феноменално темпо сутринта, водещият пилот на Ford Мико Хирвонен не се отказа от битката за първото място. Финландецът спечели първата отсечка следобед и намали на 6,1 секунди аванса на Льоб, като междувременно бе изпреварил и Дани Сордо. На следващия, петнайсети етап обаче двигателят на неговия Ford Focus RS WRC 08 започна да прегрява и Мико бе принуден да върне газта. Проблемът в двулитровия агрегат явно бе сериозен и въпреки всички отпити да продължат участието си, Хирвонен и неговият навигатор Ярмо Лехтинен напуснаха състезанието в пътната секция към шестнайсетия етап. Това по всяка вероятност ще сложи край на уникалния рекорд от 22 поредни състезания за финландския екипаж, на които неизменно финишира в зоната на точките.
„Разочарован съм, защото този път бяхме наистина много близо”, коментира тим-шефът на Ford Малкълм Уилсън. „Битката със Себастиен правеше Мико все по-уверен. Но сега трябва да забравим за това и да гледаме напред. Има възможност да продължим по системата „супер рали”, но когато двигателят работи при толкова висока температура (над 140 градуса), последиците обикновено са лоши. Ако все пак можем да отстраним повредата, със сигурност ще продължим.”
Отпадането на Хирвонен дава отличен шанс на Citroen да спечели втората си двойна победа за сезона и да нанесе поредния съкрушителен удар на основния конкурент BP Ford. Пет етапа преди края на рали „Аржентина” Льоб води убедително колоната с минута аванс пред Дани Сордо, който е на цели 41.5 секунди пред третия Яри-Мати Латвала.
И днес 24-годишният финландец, който остана единствената надежда на Ford за по-предно класиране, кара без да поема никакви излишни рискове и това даде резултат. Въпреки че завърши първия етап тази сутрин без преден капак, след като двата му щифта се откачиха, Яри-Мати демонстрира стабилно темпо през целия ден и прогресира от шеста на трета позиция благодарение отпадането на Хирвонен и малшанса на двамата братя Солберг. И Петер (Citroen Xsara WRC), и Хенинг (Stobart Ford) записаха по една спукана гума в четиринайсетия етап, което ги остави съответно на четвърта и пета позиция в края на деня.
Местната звезда Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) се изкачи на шесто място, а Матю Уилсън (Stobart Ford) е седми. Петнайсетте наказателни минути, които Хирвонен получи, след като не стартира в трите последни етапа за деня, го оставиха на осма позиция в официалното класиране. А това означава, че финландецът все още има шанс да продължи рекордната си серия от 22 поредни състезания в зоната на точките, но единствено при положение, че екипът на Ford поправи двигателя на неговия автомобил до утре сутрин.
Двамата пилоти на Citroen Junior отпаднаха, след като Конрад Раутенбах удари камък на СЕ12, а Себастиен Ожие разби преден десен амортисьор при следобедните преминавания. Това позволи на водача в групата на серийните автомобили Насер Ал-Атиах (Subaru Impreza N14) да се изкачи на девета позиция.
Третият последен ден на рали „Аржентина” включва пет етапа с обща дължина 48 километра. Първата отсечка стартира в 08:48 (14:48 българско време), а финалът на „Естадио Кордоба” е предвиден за 12:05 (18:05).