В края на втория ден и само три етапа преди финала на рали „Аржентина” пилотът на Citroen Себастиен Льоб има 1:19 минути аванс спрямо втория Петер Солберг със Subaru Impreza WRC2007.
По пътя към върха
Французинът бе безпогрешен и във втория ден на рали „Аржентина” и запази преднината си в челото, въпреки че тежките условия по скоростните етапи отново препънаха голяма част от водещите пилоти в Световния рали шампионат. За разлика от вчера дъжд нямаше, но въпреки това отсечките бяха достатъчно кални и хлъзгави, за да затруднят дори и най-опитните състезатели.
В края на деня, след 154 състезателни километра, Льоб сподели, че е доволен от представянето си. „Стартирахме сутринта с аванс от минута и половина, а сега разликата е минута и двайсет секунди, така че всичко е наред. Това и очаквахме. Условията бяха изключително тежки при първите преминавания, тъй като калта беше навсякъде. Следобед имаше известно подобрение. Дъждът спря, което означаваше, че мога да вдигна оборотите и да запазя преднината си в челото. Имаме добър аванс, така че утре няма да поемам излишни рискове. Трябва да запазя концентрация и да стигна до финала като лидер.”
Ренесанс за Subaru
Зад Льоб двамата пилоти на Subaru водеха оспорвана битка за второто място. Аткинсън стартира деня с минимална преднина спрямо третия Петер Солберг, но още след първата отсечка норвежецът го изпревари. Проблеми с автомобила обаче принудиха Солберг да върне газта и преди следобедните преминавания по отсечките само четири секунди разделяха двамата пилоти. С оглед на отличната възможност Subaru да спечели първия си двоен подиум след рали „Великобритания 2003” обаче индивидуалната битка приключи. Петер заема втора позиция, а на 50 секунди зад него е Крис Аткинсън.
„По време на първата отсечка тази сутрин и в началото на втората всичко бе наред”, коментира Солберг в края на деня. „Впоследствие обаче имах сериозни проблеми. При следобедните преминавания колата отново се представяше блестящо. Момчетата направиха някои промени в сервиза по обяд и определено имаше ефект. Сцеплението се подобри и увереността ми се върна. Харесвам отсечките, предвидени за утрешния ден. Трябва единствено да запазим спокойствие и да не допускаме грешки. Все още нищо не е приключило.”
Крис не бе толкова ентусиазиран. „Мисля, че имах достатъчно сили да се боря за второто място. Но с оглед на тежките условия и опита на Петер сякаш по-разумното беше да върна газта. Двете точки могат да окажат огромно значение в края на годината, мислех си и за това, но вчера например изгубих цели 40 секунди само заради една малка грешка на пътя. Ако не беше този пропуск, може би сега щяхме да сме втори. Но това е животът. И все пак, подиумът ще бъде прекрасен резултат. С оглед на миналите няколко години няма как да не сме доволни, но се надявам, че занапред ще бъдем още по-силни.
Бавно, но славно
Дани Сордо запази четвъртата си позиция и след края на втория ден. Пилотът на Citroen изостава на 1:23 минути зад Аткинсън, след като тества някои нови компоненти на C4 WRC. „Сутрешните преминавания бяха изключително трудни заради калта по отсечките”, обясни Сордо в края на деня. „Следобед обаче ситуацията бе значително по-добра. Тествах някои нови компоненти по окачването, тъй като нямах шанс да атакувам, а същевременно разполагах с комфортен аванс спрямо пилотите зад мен. Доволен съм, тъй като в Монте Карло късметът ни изигра лоша шега, в Швеция стартирахме с наказание от пет минути, а Мексико окачването се счупи.”
Частният пилот на Citroen Конрад Раутенбах също нямаше проблеми и завърши деня на престижната пета позиция. Роденият в Зимбабве състезател заяви, че е очарован, но и същевременно изненадан от резултата.
Пробемите нямат край
Конкурентите от Ford отново имаха тежък ден. След повредата вчера Мико Хирвонен стартира от 25-а позиция, но с поредица от силни времена се изкачи до шестото място. Неговият съотборник Яри-Мати Латвала се движеше пети след първата отсечка за деня, но заради повреда в електрическата система на Ford Focus RS WRC2007 не можа да стартира на следващия етап.
Латвала не бе единственият от водещите пилоти, които не завършиха деня. След тринайсетия етап Джиджи Гали заемаше четвърта позиция, но проблеми с електрониката и изпускателната система му попречиха да стартира следобед. Неговият съотборник в екипа на Stobart Матю Уилсън също отпадна, но заради повреда в окачването. Аналогичната съдба сполетя и третият пилот на британския тим Хенинг Солберг.
Тони Гардемайстер със Suzuki кара сутринта единствено със задно предаване, след като получи повреда в една от предните полуоски, а по-късно и хидравличната система на SX4 WRC дефектира, за да сложи край на мъките на финландеца. Вторият пилот на Suzuki Пер-Гунар Андерсон отпадна след повреда в окачването.
Три етапа остават до края на рали „Аржентина” с обща дължина 42,67 километра. Първият стартира в 16:13 българско време, а финалът ще е около 20 часа.