Себастиен Льоб спечели седмата си поредна победа в Аржентина и общо 70-ата в своята кариера. Мико Хирвонен направи успеха на Citroen двоен, а частният пилот на Ford Мадс Йостберг изненадващо завърши трети, след като заводският му колега Дани Сордо отпадна в последния етап.
След като Петер Солберг не завърши петъчния ден, а Мико Хирвонен бе инструктиран в събота да не атакува своя съотборник, на Льоб не му оставаше нищо друго, освен да спечели рали "Аржентина". Французинът завърши на 15,2 секунди пред Хирвонен и по този начин записа третата си победа за сезона след "Монте Карло" и "Мексико".
„Още една победа в Аржентина, невероятно е”, коментира осемкратният световен шампион. „За отбора е много важно, че реагира така след всичко, което се случи в Португалия. Това е страхотно рали за нас, защото Мико завърши на второ място.”
Дани Сордо, който замени контузения Яри-Мати Латвала за старта в Южна Америка, се движеше уверено към подиума, но получи повреда в алтернатора на финалния етап и отпадна. По този начин Мадс Йостберг се изкачи на трета позиция и добави към актива си 15 точки, които го доближиха само на пет от заводския пилот на Ford Петер Солберг и второто място в класирането при пилотите.
Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC) изненадващо завърши четвърти, което е и най-доброто му постижение досега във WRC. Причината за него обаче не бе силното темпо на чеха, а това, че той финишира всички деветнайсет отсечки в Аржентина. Само петима от пилотите в челната десетка го направиха, докато останалите се възползваха от „супер рали” системата.
Петият Тиери Нювил (Citroen Junior) катастрофира в последния петъчен етап, а Петер Солберг – още в четвъртия. И двамата обаче демонстрираха впечатляващо темпо в събота и неделя, като по този начин се добраха до петото и шестото място. Норвежецът дори спечели всички отсечки днес, включително и „пауър стейджа”, с което минимизира докрай загубите от грешката си в началото на ралито.
Страхотна битка водеха двамата заводски пилоти на VW Себастиен Ожие и Андреас Микелсен за първото място при "суперите". Първоначално шампионът в IRC имаше надмощие, но в събота Ожие мина пред него. Само пет секунди разделяха двамата тази сутрин, като след първата отсечка Микелсен се доближи на 1,8 от своя съперник. На следващата обаче норвежецът разби окачването на своята Skoda Fabia S2000 и отпадна, докато Ожие стигна седми до финала.
Челната десетка допълниха Евгени Новиков (M-Sport Ford), Насер Ал-Атия (Qatar Citroen) и От Танак (M-Sport Ford), като и тримата се възползваха от „супер рали” системата, за да го направят. Единайсетият Бенито Гера (Mitsubishi lancer Evo X) спечели победата при серийните автомобили, а бившият пилот от Формула 1 Елисео Салазар (MINI John Cooper Works WRC) стигна дванайсети до финала в първото си WRC рали.
Шестият кръг от световния шампионат е рали „Акрополис”, което стартира на 25 май.