Пилотът на Citroen има аванс от пет секунди спрямо втория Мико Хирвонен (Ford). Световният шампион Себастиен Льоб (Citroen) допълва челната тройка.
Първият ден на рали „Аржентина” поднесе на феновете нетипично оспорвана битка като за WRC през последните месеци. При сутрешните преминавания Яри-Мати Латвала (Ford), Дани Сордо, Мико Хирвонен и Себастиен Льоб записаха по една етапна победа, а сходно с тяхното темпо поддържаше и частният пилот на Citroen Петер Солберг. По време на обедния сервиз разликата между петимата бе под десет секунди, като Хирвонен водеше колоната, а Латвала отговаряше за ариергарда.
Не по-малко интригуващ бе развоят на надпреварата и по време на следобедните преминавания. Дани Сордо спечели шестия етап и измести Хирвонен от първата позиция, като разликата между двамата бе само шест десети. Финландецът контрааткува още на следващата отсечка и се върна в челото, но съвсем за кратко, защото на последвалия „Сан Маркос” Дани бе със седем десети по-бърз от своя съперник. Така един етап преди края на деня Хирвонен и Сордо оглавяваха класирането, като забележете, времената на двамата бяха абсолютно идентични.
На финала Дани натрупа пет секунди аванс, но с оглед на факта, че утре ще трябва да разчиства отсечките за своите съперници, вторият Хирвонен и третият Льоб, останал на 16,3 секунди зад лидера, се намират в много по-изгодна позиция. Въпреки това пилотът на Citroen бе изключително доволен от развоя на състезанието. „Страхотно е, чувството е неповторимо”, коментира Сордо след края на последната отсечка. „Много съм щастлив, а и автомобилът се държи прекрасно.”
Изненадата в първия ден на рали „Аржентина” поднесе Петер Солберг. Въпреки достолепната възраст на своята Xsara WRC, бившият заводски пилот на Subaru поддържаше прекрасно темпо и завърши четвърти, само на 18,9 секунди зад лидерите. „Натисках докрай, това е състезание, в което можеш да атакуваш наистина много здраво”, обясни Солберг. „Не съм и вярвал, че мога да бъда толкова бърз с този автомобил. Като цяло съм страшно доволен. Просто трябва да запазя добрия ритъм утре и да чакам някой от пилотите пред мен да направи грешка. Страхотно е, много съм щастлив. Мисля си какво ли щеше да бъде, ако имах нов автомобил…”
След трудното начало на сезон 2009 и зловещата катастрофа в Португалия Яри-Мати Латвала стартира тази сутрин с изричното нареждане от своя тим-шеф Малкълм Уилсън да не поема абсолютно никакви рискове. Въпреки че кара значително по-предпазливо, отколкото сме свикнали да го наблюдаваме, финландецът спечели два от етапите и също можеше да е в групата на Сордо, Хирвонен, Льоб и Солберг, ако не беше спукал гума в шестата отсечка.
„След един от скоковете спукахме гума и изгубихме близо 55 секунди”, коментира Латвала, който завърши деня на шеста позиция, на 18,5 секунди зад петия Хенинг Солберг (Stobart Ford). “Не знам какво точно се случи, но половината отсечка я карахме така. За щастие гумата изпускаше сравнително бавно.”
Матю Уилсън с втория автомобил на Stobart се движи седми, а местната звезда Федерико Вийагра (Munchi’s) е осми. Челната десетка допълват двамата пилоти на Citroen Junior Себастиен Ожие и Конрад Раутенбах.
Съботния ден на рали „Аржентина” включва девет етапа с обща дължина 141,64 километра. Първият „Ел Мирадор – Сан Лоренцо” стартира в 9:38 (15:38 българско време), а суперспециалният на стадиона в Кордоба ще сложи край на втория състезателен ден в 19:45 (01:45).