Стартът на рали “Аржентина” бе даден със суперспециалния етап на легендарния стадион “Ривър Плейт” в Буенос Айрес. След като състезателите от шампионата за серийни автомобили преминаха през 2,4-километровата отсечка, WRC-машините огласиха мащабното съоръжение и сложиха началото на шестия кръг за сезон 2007.
След нещастния инцидент на най-младия брат във фамилията Компанк, който стана причина за отказа на Munchi’s Ford WRT от участие в рали “Португалия”, Хуан Пабло Райес отново застана зад волана на своя автомобил. Негов съперник за битката в суперспециалния етап бе младата надежда на Stobart M-Sport Яри Мати Латвала. Аржентинският пилот бе с 0,2 секунди по-бърз спрямо своя конкурент и даде първи повод за радост на местната публика.
Втората двойка на стадион “Ривър Плейт” бе между Луис Перес Компанк и Матю Уилсън. Английският пилот, който спечели своята първа етапна победа в Аржентина преди година, изпревари с 1,9 секунди състезателя на Munchi’s Ford WRT, но аплодисментите бяха отправени предимно към Компанк, който ще преследва първа точка за сезон 2007.
За първи път Крис Аткинсън участва в официална надпревара със своя нов навигатор Стефан Прево, заменил Глен Макнийл преди по-малко от месец в екипа на Subaru WRT. Това не попречи на младия австралиец да изпревари с половин секунда своя конкурент Хенинг Солберг и да заеме шестото място във временното класиране.
Петер Солберг и Дани Сордо бяха следващите двама пилоти, които излязоха на реконструираната футболна арена. Испанецът бе по-бърз от световния шампион за 2003 година и фиксира трето време. Резултатът на Солберг, който изостана с 0,7 секунди от Сордо, бе идентичен с постижението на Себастиен Льоб – четвърто място преди същинското начало на надпреварата.
Манфред Щол и Мико Хирвонен формираха предпоследната двойка на “Ривър Плейт”. Финландският състезател изпревари своя опитен съперник и оглави временното класиране с резултат 2:08.3. Щол остана девети.Най-очакваният момент от официалния старт на рали “Аржентина” бе битката между първите двама в генералното класиране при пилотите: Себастиен Льоб и Маркус Грьонхолм. Хладнокръвният финландец изпревари световния шампион с 0,9 секунди, но се оказа, че неговият резултат е по-слаб от този на съотборника му Мико Хирвонен. Въпреки това Малкълм Уилсън няма причини да бъде недоволен, тъй като двамата пилоти на BP-Ford ще стартират първия ден от надпреварата като водачи във временното класиране.
Рали “Аржентина” – суперспециален етап
1. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 2:08.3
2. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 2:08.9 (+0.6)
3. Д. Сордо Citroën C4 WRC 2:09.1 (+0.8)
4. С. Льоб Citroën C4 WRC 2:09.8 (+1.5)
= П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 2:09.8 (+1.5)
6. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 2:11.0 (+2.7)
7. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 2:11.5 (+3.2)
8. М. Уилсън Ford Focus RS WRC 06 2:13.1 (+4.8)
9. М. Щол Citroën Xsara WRC 2:13.6 (+5.3)
10. Л. Перес Компанк Ford Focus RS WRC 06 2:15.0 (+6.7)