Джандоменико Басо (Abarth Grande Punto S2000) е начело след първия ден на рали „Астурия”, девети кръг от IRC сериите и осми от Европейския рали шампионат. Само десет секунди разделят първите трима пилоти.
По традиция разликите в асфалтовите състезания са значително по-малки от тези на макадам, но шоуто, което ни предложиха пилотите в първия ден на рали „Астурия”, трудно може да се повтори. Въпреки че близо година нямаше сериозен старт, Алберто Евиа (Skoda Fabia S2000) започна отлично домашната си надпревара и със серия добри времена поведе колоната. Испанецът умело парираше непрестанните атаки на движещите се плътно зад него Никола Вуйо (Peugeot S2000) и Джандоменико Басо, но в седмия етап заводският пилот на Abarth мина пред него, като разликата между двамата бе 3,6 секунди, а третият Вуйо изоставаше на 7,2.
За съжаление осмата отсечка бе отменена заради многото зрители по трасето, но в последния за деня девети етап битката между тримата бе подновена с пълна сила. Миналогодишният победител Басо все пак даде най-добро време и запази първото си място, докато Евиа остана втори, на 8,2 секунди, като в края на деня испанецът призна, че е имал проблеми с автомобила в осмия и деветия етап. Далеч по-големи бяха те за Никола Вуйо, който спука гума в последната отсечка и загуби повече от две минути, както и шансовете за победа, финиширайки деня пети.
В действителност първият ден на рали „Астурия” бе безпощаден за пилотите на препаратора Kronos. Съотборникът на Вуйо в Peugeot Белгия Фреди Лоикс също спука гума, но в седмата отсечка, а аналогичната съдба споходи представителя на Peugeot Великобритания Крис Мийк на четвъртата. Двамата завършиха деня съответно на шесто и седмо място.
От проблемите в гаража на Kronos се възползва Ян Копецки (Skoda Fabia S2000), който преди две седмици триумфира в домашното си рали „Барум”. Чехът завърши трети, но изостава само 10,4 секунди от лидера. Шансовете му за победа са не по-малки от тези на Басо и Евиа, но дори и третото място може да прати Копецки на върха във временното класиране на пилотите, тъй като преди старта в Испания разликата между него и водача в шампионата Крис Мийк беше само три точки.
Корадо Фонтана (Peugeot 207 S2000) също се възползва от проблемите на Вуйо, Лоикс и Мийк и се изкачи на четвърта позиция. Михал Соловов (Peugeot 207 S2000) допълни челната осмица, след като Гай Уилкс (Proton Satria Neo S2000) спука гума и получи повреда в скоростната кутия на последния етап.
Рали „Астурия” е и осми кръг от шампионата на Стария континент, където Басо и Соловов водят битка за титлата при автомобилите с четири движещи колела. В категорията за тези с един двигателен мост обаче е много по-интересно за нас, тъй като Тодор Славов (Renault Clio R3 Maxi) продължава да води оспорвана битка с Антонин Тлустяк (Citroen C2 S1600) за титлата.
Варненецът стартира отлично, като след първите три отсечки той оглави убедително класирането в своята група. В последствие Славов и неговият навигатор Добромир Филипов намалиха темпото заради проблеми с ауспуха, който се откачи и пречеше на комуникацията между двамата. Въпреки това преднината на Славов пред Тлустяк се увеличаваше значително във всеки един етап. В крайна сметка Тодор реши да не рискува, завърши деня в спокойно темпо и се движи на престижната петнайсета позиция в общото класиране, която засега му гарантира първото място в ERC 2WD. Далеч зад него, на близо пет минути, е Тлустяк, което означава, че ако Тошко не допусне някаква фатална грешка утре, ще може да стопи преднината на чеха в шампионата на пилотите за ERC 2WD. В момента лидер е Тлустяк със 75 точки, а Славов е втори с 54.
Вторият последен ден на рали „Астурия” включва шест етапа с обща дължина 90,28 километра. Първата отсечка стартира в 08:28 (09:29 българско време), а финалът е предвиден за малко след 15:00 (16:00).