Себастиен Ожие (VW) спечели рали „Австралия”, но Тиери Нювил остави развръзката на шампионата за старта във Франция през октомври. Пилотът на M-Sport измъкна в последната отсечка второто място от Мико Хирвонен (Citroen), който спука гума.
Ожие бе напълно безапелационен в десетия кръг от шампионата на планета и спечели 19 от общо 22 отсечки, включително и финалния „пауър стейдж”. Въпреки че си тръгна от Австралия с пълен комплект точки обаче, заводският пилот на Citroen все още не е шампион на теория, тъй като Тиери Нювил завърши втори.
Белгиецът прекара по-голяма част от надпреварата на трета позиция, но в последната отсечка изпревари Мико Хирвонен, който спука гума и за четвърти пореден път стигна до второто място. То нямаше да е достатъчна за Нювил, за да остане в битката за титлата, но двете точки, които той спечели в „пауър стейджа”, оставиха Ожие само на една от отличието. Едва ли обаче французинът е особено разочарован от стеклите се обстоятелства, тъй като той ще има възможност да вдигне титлата пред родна публика на 6 октомври, когато завършва домашното му състезание.
Мико Хирвонен най-накрая демонстрира защо два пъти бе на крачка от титлата в Световния рали шампионат, но късметът му изневери в последната отсечка. Спукана задна лява гума му коства минута и второто място, но Хирвонен поне се качи на подиума за разлика от съотборника си Крис Мийк. Британецът, който замени Дани Сордо за старта в Австралия, направи седем преобръщания по таван в събота и трябваше да използва системата „супер рали”, за да стигне до финала, макар и дванайсети.
Яри-Мати Латвала (VW) заложи на сигурното каране в Австралия след проблемните състезания във Финландия и Германия, което му донесе четвъртото място. Финландецът завърши на 19,8 секунди пред Мадс Йостберг (M-Sport), въпреки че подобно на Хирвонен спука гума във финалния етап. Неговият съотборник в екипа на VW Андреас Микелсен остана на шеста позиция въпреки силния старт на състезанието и лидерската позиция след първите два етапа.
Евгени Новиков (M-Sport) най-накрая направи едно сравнително чисто рали и не само че завърши седми, но и спечели последната точка от „пауър стейджа”. Челната десетка допълниха местната звезда Натан Куин (MINI JCW WRC), Халид Ал-Касими (Citroen DS3 WRC) и Абдул Азис Ал-Кувари (Ford Fiesta RRC), който спечели първото място във WRC-2 категорията и оглави шампионата. Пълните резултати може да видите тук.
Единайсетият кръг за сезон 2013 в Световния рали шампионат е рали „Франция” (4 – 6 октомври), което ще маркира завръщането на Себастиен Льоб в сериите.