Пилотът на Citroen Total спря хронометрите на 1:34.3 минути и изпревари с пет десети своя съотборник Себастиен Льоб.
Четиричасовата сесия се проведе на дългата 3,29 километра отсечка в Дънлоу Парк, Поствил, разположена на 27 километра южно от сервизния пакр в Кингсклиф. Ясно и слънчево време посрещна екипажите, като температурата на въздуха гравитираше около 23 градуса.
Сордо направи четири преминавания по импровизираната отсечка, като най-бързото от тях – при последния си опит. На връщане към сервизния парк испанецът коментира, че е доволен от направените настройки и е уверен за предстоящото състезание.
„Трасето беше бързо, но с наистина много добро сцепление, като по този показател се доближаваше максимално до съботните етапи“, обяснява Дани. „При първото минаване имаше доста прах, но след като повърхностният слой беше изчистен, отсечката стана много бърза. Започнахме с проверка на настройките за петъчните етапи, но впоследствие преминахме към конфигурация за по-бързите съботни. Тренирахме и смяна на настройките, за да можем, ако се налага, да го правим сами в пътните секции.“
Дани допълва, че много от отсечките му напомнят за рали „Нова Зеландия“, където през 2008 г. финишира втори. „Изглежда много приятно рали. Първият ден е по-бавен, с повече завои, но впоследствие скоростта нараства драстично и отсечките стават като тези в Нова Зеландия. Нямам търпение да започнем.“
„Мисля, че всичко е наред, но етапът беше много бърз и не е представителен за състезателните отсечки, особено за тези от първия ден“, обяснява вторият Льоб. „Проверихме дали всичко е наред, експериментираме и с някои нетипични настройки, като в крайна сметка резултатите са позитивни. Според мен ще има нужда от компромиси в тази насока. Настилката се променя много често, понякога основата е много твърда, но отгоре има пясък и фин макадам, понякога трасето е чисто, друг път отсечките са много меки, дори песъчливи. Въобще, очакват ни много разнообразни условия дори и в рамките на един етап.“
Трети завърши лидерът в шампионата Мико Хирвонен (BP Ford), който е последният победител в рали „Австралия“. През 2006 година именно на този континент финландецът спечели първото си рали от световния шампионат, но тогава домакин на състезанието беше Пърт.
„Имаше един завой, който може да бъде отсечен близо с десет метра. Времената зависеха именно от това колко агресивен си там“, обяснява Мико. „Автомобилът се държи прекрасно и след днес знам, че ще бъдем на ниво в бързите етапи. Не сме правили някакви съществени промени, просто пробвахме няколко различни типа пружини. В крайна сметка обаче се върнахме към първоначалния вариант.
Единствено пилотът на Stobart VK M-Sport Ford Матю Уилсън имаше проблеми днес. Двигателят на британеца прекъсваше при първите минавания, но след съответната намеса в сервизния парк продължи безпроблемно тестовете, финиширайки с осмо време.
Първите два етап на рали „Австралия“ са тази вечер на 2,55-километровия суперспециален „Туийд“. Стартът ще бъде даден в 18:53 местно време (11:53 българско).