28 екипажа от пет националности са подали заявки за участие в 45-ото издание на рали България. Бюджетът на надпреварата е ограничен до 140 000 лева.
И тази година най-голямото автомобилно състезание у нас не се радва на особен интерес от страна на чуждите екипажи. Шампионът на Украйна Александър Салюк, който спечели скандалното рали "България 2013", отново ще стартира въпреки заканите на навигатора му Йевхен Червоненко миналата година. Той и Крум Дончев ще карат двата R5 автомобила в стартовия списък, в случая Ford Fiesta R5, които едва ли ще срещнат особена съпротива от страна на остарелия MINI Cooper JCW на турския шампион Ягиз Авджи.
Пламен Стайков (Mitsubishi Lancer Evo IX) за съжаление е регистриран единствено за националния шампионат и няма да присъства в генералното класиране. По този начин лидерът в родното класиране Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo IX) реално остава единствената конкуренция на Салюк, Дончев и Авджи. При проблем на един от четиримата Боби Григоров може да се пребори за място на подиума. Григивов ще кара същия Abarth Grande Punto S2000 на турския тим Pegasus Racing, с който Тодор Славов участва на рали "Твърдица".
45-ото издание на рали "България" включва общо 528,82 километра, от които 193,62 състезателни. Целта на организаторите е била да направят надпреварата максимално компактна, за да намалят разходите, както и да улеснят зрителите.
"Тази година рали "България" е много компактно", коментира директорът на надпреварата Камен Михайлов. "Решихме да извадим "Белмекен" от маршрута. Отнема страшно много ресурси за подготовка, струва скъпо и за самите пилоти, а достъпът към етапа е неудобен за зрителите."
"Отсечките се минават по няколко пъти, така че феновете ще имат възможност да наблюдават повечето интересни моменти, без да пътуват излишно. В Самоков пък има цели три големи събития - официалният старт в петък, суперспециалният етап в събота и награждаването в неделя. Ето защо се надяваме заради създадените удобства да има повече публика."
Миналата година бюджетът на рали "България" бе над 400 000 лева. Тази обаче организаторите трябва да се справят с близо три пъти по-малко.
"Бюджетът е наистина много малък, затова и форматът на състезанието е такъв", допълва Каменов. "Средствата ни са 140 000 лева, от които 120 000 лева отпусна Министерството на младежта и спорта и 20 000 лева - от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Община Самоков пък ни предоставя безвъзмездно помещенията, както и всичко необходимо около инфраструктурата."
Пълният стартов списък може да видите тук, а графикът на състезанието и отсечките - тук.