Само 26 са екипажите, които ще стартират на предстоящото рали "България". Въпреки това бюджетът на надпреварата е 400 000 лева, 300 000 от които е отпуснало Министерството на младежта и спорта.
Състезанието, което ще се проведе този уикенд край Боровец, кандидатства за средствата по програмата за елитни домакинства, въпреки че вече не е част от сериозен шампионат и отчита антирекорд с едва 26 подадени заявки от екипажи. Само четири от тях са чуждестранни, като единствените минаващи за по-интересни са на италианеца Лука Бети (Ford Fiesta S2000) и украинеца Александър Салюк (Skoda Fabia S2000).
Така ралито си остава един от малкото легални начини БФАС да получи някаква държавна помощ, въпреки че присъствието му в непретенциозната Европейска рали купа не го прави много по-значимо от който и да било кръг от вътрешния шампионат.
"Спортното министерство ни даде 300 хил. лева, имаме и още около 25 хил. по програми от Министерството на транспорта. Не, сумата не е малко. Задържаме нивото от миналата година. Имаме 650 служители, ангажирани с ралито. Заложили сме много ресурс за радиовръзки и хора по трасето. Аз съм бивш състезател и държа на сигурността", оправда Козлеков бюджета на състезанието. Той благодари за съдействието и на община Самоков, която "оказа пълно съдействие и се ангажира с големи отстъпки и около 30% от бюджета". През уикенда градът ще бъде център на ралито.
Председателят на БФАС отчита късия стартов списък на рали "България", като отдава малкото български участници основно на икономическите условия в страната. "Даваме по 500 лева на екипаж, опростихме им таксите, но въпреки това тези пари не покриват разходите им. Зная, че положението е лошо, но такова е състоянието на бизнеса. Никой няма пари за автомобилния спорт. Ситуацията в държавата е такава."
Според Козлеков основната цел пред организаторите на ралито е била да направят състезанието удобно за проследяване от публиката. "Искаме хората да могат да се движат между отсечките и да видят повече от ралито. Това явно е новата тенденция сред зрителите. В неделя програмата е добра с минаването на "Бели Искър", "Радул" и "Гуцал". Съсредоточена е около Боровец, искаме да задържим хората там."
В същото време обаче отсечките ще бъдат затваряни цели два часа преди началото на етапите, което зрителите едва ли ще оценят като оправдано предвид скромния брой заявки.
И докато настоящето на рали "България" е очертано предимно в черни краски, от БФАС заговориха за неговото бъдеще и евентуалната му повторна поява в Европейския шампионат. Нещо повече – за нова кандидатура за Световния рали шампионат, което вече звучи комично.
"Ако имаме 600 хил. евро бюджет, веднага получаваме кръг от ERC. Таксата е 320 хил. евро, а с останалите ще направим организацията. От промотъра Eurosport обаче искат да си получат задълженията от 120 хил. евро от организаторите на IRC рали "Сливен". Добре, че Федерацията не е страна по договора, защото иначе досега да са ни осъдили", обясни Козлеков.
Рали "България" бе домакин на WRC през 2010 г., след което състезанието тръгна рязко надолу. В момента интересът към самия шампионат също бележи спад. "Можем отново да сме част от Световния шампионат. За него ни трябват 1 млн. евро и веднага влизаме. Една година ще сме със статут на кандидат. Но това са неща, които трябва да се правят с подкрепа от държавата, финансова сигурност и яснота. В момента ситуацията не го позволява", завърши Козлеков.
соло
Ралито което беше Златни Пясъци и след няколко врътки прехвърлено на Манчо в кътния (посред лято в планината),не да е при хората, а хората да напълнят хотелите на другарите си дойде закономерно на мястото!Да ви честито селски тарикати!